×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تفاهمنامه بورس کالا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از کالاخبر؛ اتصال معاملات بورس کالای ایران به شبکه ریلی کشور به وسیله راه اندازی معاملات حواله حمل ریلی کالا با بهره‌گیری از ظرفیت اوراق حق امتیاز از اهداف اصلی امضای این تفاهمنامه به شمار می رود.

براساس این تفاهمنامه، پیگیری تدوین دستورالعمل حواله حمل ریلی کالا در بستر بورس کالای ایران و پیگیری تصویب آن در سازمان بورس و اوراق‌بهادار با استفاده از ظرفیت اوراق حق امتیاز از سوی بورس کالای ایران انجام می شود. ایجاد فرآیندها و زیرساخت نرم‌افزاری، تسهیل پذیرش شرکت‌های حمل و نقل ریلی و عرضه حواله حمل کالا توسط آن‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه انجام این معاملات بر عهده بورس کالای ایران خواهد بود.

همچنین همکاری در تدوین دستورالعمل معاملات حواله حمل کالا، همکاری در ایجاد فرآیندها و زیرساخت نرم‌افزاری معاملات، ترغیب و ارائه مشوق‌های لازم به شرکت‌های حمل و نقل ریلی جهت پذیرش و عرضه حواله حمل کالا توسط آن‌ها در بورس نیز از مواردی است که براساس تفاهمنامه منعقد شده برعهده شرکت راه آهن است.

در پایان اینکه براساس این تفاهمنامه مقرر شد کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان طرفین تشکیل شده تا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت تحقق اهداف و برنامه‌های مندرج در این تفاهم‌نامه انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.