×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تفاهم‌نامه همکاری بین «شرکت ملی مس» و «حوزه هنری» منعقد شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس‌پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که صبح امروز(سه شنبه ۱۷ بهمن ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این تفاهم‌نامه برکات بسیاری برای کشور و‌ دو مجموعه به منظور معرفی بیشتر دستاوردهای این شرکت در پی خواهد داشت، عنوان کرد: خرسندیم که در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با حوزه هنری انقلاب اسلامی این تفاهم‌نامه همکاری را منعقد می‌کنیم، چراکه حوزه هنری متولد انقلاب اسلامی است و وظیفه دارد که در راستای بازتولید گفتمان این انقلاب گام بردارد.

*ظرفیت های نادیده شرکت ملی مس


دکتر خرمی‌شاد در ادامه یادآور شد: شرکت ملی مس را پیش از انقلاب آمریکایی‌ها در ایران راه‌اندازی کرده بودند که با پیروزی انقلاب و رفتن مهندسان آمریکایی، چنین به نظر می‌رسید که ایران دیگر قادر به تولید مس نخواهد بود، این در حالی است که نخستین «آند» این شرکت، پس از انقلاب اسلامی در سوم خرداد ۱۳۶۱ تولید شد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که باید دستاوردهای بزرگ این شرکت به خوبی به مردم ایران شناسانده شود، تاکید کرد: مس جزو فلزاتی به شمار می‌رود که جایگزینی برای آن وجود ندارد و با توجه به پیشرفت‌های روز، کاربردهای این فلز در صنایع گوناگون از جمله خودروسازی بیشتر خواهد شد، از همین‌رو آینده درخشانی در انتظار این صنعت خواهد بود و این موضوعی است که در کشور مغفول مانده که باید به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

دکتر خرمی‌شاد در ادامه با تاکید بر ظرفیت مس ایران تصریح کرد: باید توجه داشت که ایران به لحاظ ذخایر مس، دارای رتبه پنجم دنیاست، اما به لحاظ تولید در رده هفدهم قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به حفاری‌هایی که در سال‌جاری در معادن این شرکت صورت گرفته، عنوان کرد: در سال‌جاری ۲ هزار و ۳۶ متر در معدن میدوک انجام شده که با این حفاری، رکورد حفاری در کشور شکسته شد. البته لازم به یادآوری است که رکورد قبلی حفاری در ایران، ۱۶۰۰ متر و متعلق به خود شرکت ملی مس بوده است.


*خانواده ۴۰۰ هزار نفری شرکت ملی مس


دکتر خرمی‌شاد در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس هم به لحاظ سهامداری و هم به لحاظ تعداد پرسنل، خانواده بزرگی به شمار می‌رود؛ تعداد سهامداران این شرکت، ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سهامدار است که جزو نخستین‌های مجموعه بورس و اوراق بهادار ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: از نظر اشتغالزایی نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و با احتساب پیمانکاران که تعداد آنها افزون بر ۲۷۰ پیمانکار می‌شود، یک مجموعه صد هزار نفری را شامل می‌شویم که با احتساب میانگین خانواده چهار نفری آنها، ملی مس، یک خانواده ۴۰۰ هزار نفری است.

وی در پایان با تاکید بر استفاده بیشتر در استفاده از ظرفیت‌هایی که در شرکت ملی مس و حوزه هنری وجود دارد، تصریح کرد: نگاه ما در اقدامات فرهنگی یک نگاه بلندمدت است، از همین‌رو این تفاهم‌نامه با حوزه هنری را پنج‌ساله در نظر گرفته‌ایم، این در حالی است که سایر تفاهم‌نامه‌ها در شرکت ملی مس، دو ساله تعریف می‌شود. امیدواریم این تفاهم‌نامه برکات بسیاری برای مجموعه شرکت ملی مس ایران و به تبع آن برای جمهوری اسلامی و مردم ایران داشته باشد.

همچنین در این جلسه، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهم‌نامه منشای خیر و برکت برای دو مجموعه باشد، تاکید کرد: باید ظرفیت‌های شرکت ملی مس ایران و این صنعت به مردم ایران و حتی به فضای بین‌المللی به خوبی شناسانده شود. ما در حوزه هنری، وظیفه خود می‌دانیم که با بیان و روایت هنرمندانه، ظرفیت گسترده و امیدآفرین موجود در مجموعه مس و پیشرفت‌هایی که به همت ایرانیان در طول سالیان اتفاق افتاده است را به تصویر بکشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.