×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تلاش فوری برای قطع بمباران غزه محور مهم مذاکرات ایران و مسکو است

 آیت الله ابراهیم رییسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر به دعوت پوتین و با هدف رایزنی در خصوص مسائل حساس منطقه و برای گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف انجام می‌شود.در این سال‌ها گام های خوبی برای توسعه روابط دو کشور و منافع منطقه برداشته شده است .هر دو کشور نگاه مان به صلح و ثبات در منطقه است و نسبت به مسائل منطقه و فرامنطقه ای نگاه و نظر مشترک داریم. تقویت خطوط انرژی و صنعتی و کشاورزی و حوزه های مشابه از موارد همکاری دو کشور ایران و روسیه است.

وی تاکید کرد: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه و رفع محاصره مردم غزه و کمک رسانی به فلسطین و رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه از جمله رایزنی ها در این سفر خواهد بود.

رییس‌جمهور افزود: همکاری‌های ایران و روسیه در بستر اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس ادامه یافته است، در جهت توسعه اقتصادی و تجاری این همکاری‌ها گام‌هایی برداشته شده اما همچنان برای توسعه این روابط زمینه وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: حوزه انرژی و تقویت خطوط انرژی، حوزه صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان و حوزه های مشابه از موارد همکاری ایران با کشور روسیه است.

رییس جمهور تاکید کرد: اراده دو کشور در جهت اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب است و یکی از محورهای مذاکره ، افزایش سرعت اجرای این پروژه است.

وی گفت: مساله مهمی که امروز همه منطقه و امت اسلامی و همه انسان های آزاده را نگران کرده است جنایاتی است که نسبت به غزه و مردم مظلوم مقتدر فلسطین رخ می دهد بنابراین از محورهای مهم مذاکرات ایران و روسیه مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره مردم غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

آیت الله رئیسی افزود: رایزنی هایی در سطح کشورهای مختلف صورت گرفته است و در این سفر حتما از مسایل مهمی که دنبال خواهیم کرد مساله فلسطین و موضوع غزه است.

منبع خبر: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.