×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید انبوه واکسن کرونا هدف اصلی ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش تجارت گردان ،دکتر محمد مخبر پس از بازدید از نخستین خط تولید آزمایشی واکسن کرونا در مجموعه شفا فارمد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: راه اندازی خط تولید انبوه واکسن کرونا همراستا با آزمایش انسانی این واکسن در مراحل نهایی است، اگر تولید انبوه واکسن کرونا را نداشته باشیم، مشکلی از مردم حل نمی‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تقریبا سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در این خط تولید می‌شود که می‌تواند کشور را پوشش دهد و حتی بیش از نیاز کشور تولید خواهیم داشت.
دکتر مخبر افزود: یکی از مسائلی که از همان روز‌های اول دنیال کردیم بحث تولید انبوه واکسن بود و کار‌ها طبق برنامه پیش می‌رود. 

آغاز مرحله آزمایش انسانی تا سه روز آینده 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: هم اکنون نسخه‌ای برای ازمایش بالینی تهیه و تحویل وزارت بهداشت شده است و تا سه روز آینده نیز آزمایش انسانی واکسن کرونا آغاز می‌شود.
وی با اشاره به استقبال مردم برای مشارکت در مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا، گفت: تا امروز ۶۰ هزار نفر تماس گرفته اند و خواهان آزمایش واکسن شده اند که شرایط ۳۰ هزار نفر آن‌ها قطعی شده است.
اقای مخبر افزود: البته ما بیشتر از ۵۶ نفر در مرحله اول نمی‌توانیم پذیرش کنیم که باید تنوع سن، جنس، منطقه، قومیت و… داشته باشند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: ۵۶ داوطلب هم یکجا آزمایش نمی‌شوند و در نهایت در دو الی سه روز اینده این ازمایش‌ها آغاز می‌شود.

دست خدا را در تولید واکسن کرونا می بینیم 

آقای مخبر تاکید کرد: در موضوع واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هر لحظه دست خدا را می‌بینیم و ان شاء الله که مردم از نگرانی در بیایند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این شهرک و مرکز تولید انواه واکسن، با توجه به تغییراتی که ممکن است روی ویروس کرونا پیش بیاید هم پیش بینی‌های لازم انجام شده است.
دکتر مخبر درباره واکسن کرونای خارجی هم گفت: هیچ واکسنی نیست که عاری از خطا باشد، واکسن ما هم همین است و از وضعیت جهانی هیچ کم و زیادی ندارد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) درباره عوارض احتمالی واکسن هم گفت: همه تدابیر و امکانات برای رفع ایراد‌ها و ادامه آزمایش‌ها پیش بینی شده است و روش ستاد اجرایی در تولید واکسن کرونا بهره گیری از ویروس کشته یا ضعیف شده است که کمترین عوارض دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.