×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جانباز ۷۰ درصد «محمد زرینی» و جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت  ایرنا ،‌ جانباز «محمد زرینی» مامور وظیفه ناجا که در ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۷۶ در منطقه عملیاتی خراسان؛ در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به درجه جانبازی رسیده بود، بر اثر جراحات ناشی از این درگیری، به شهادت رسید.

جانباز ۷۰ درصد «محمد زرینی» و جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

پیکر مطهر این شهید گرامی با حضور  هم رزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ملایر تشییع و در  گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

همسر و مادر شهیدان گرانقدر «مردانی» آسمانی شد

مادر و همسر شهیدان «منوچهر و علی مردانی مرجانی» آسمانی شد.

 آیین تشییع و خاک‌سپاری مادر و همسر شهیدان گرانقدر «منوچهر و علی مردانی مرجانی» با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وبا رعایت کامل  دستورالعمل‌های بهداشتی در جوار گلزار مطهر شهدای کرمانشاه برگزار شد.

شهید گرانقدر «علی مردانی مرجانی» در سال ۵۹ و در منطقه قصر شیرین در اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به شهادت رسید.

همچنین شهید والامقام «منوچهر مردانی مرجانی» نیز در سال ۶۱ در منطقه گور سفید گیلان غرب بر اثر برخورد با مین به جای مانده از رژیم بعث عراق به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان «زمانی» به دیدار حق شتافت

کربلایی «حسین زمانی علی‌آبادی» پدر شهیدان والامقام «حاج یعقوب و محمد زمانی علی‌آبادی» از شهر اصفهان به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر شهیدان والامقام «حاج یعقوب و محمد زمانی علی‌آبادی»، در ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

پیکر مطهر این پدر گرانقدر  تشییع و در قطعه ایثارگران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

 شهید «محمد زمانی علی‌آبادی»، یکم اردیبهشت ۱۳۴۳، در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. سال ۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد. به عنوان  پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام نهم بهمن ۶۵، در شمال شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد.

شهید «حاج‌یعقوب زمانی علی‌آبادی»، سال ۱۳۶۰ در منطقه بستان براثر انفجار مین از ناحیه هر دوپا مجروح و به درجه جانبازی نائل شد. این جانباز ۷۰ درصد عزیز سرانجام ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مقام شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان «باقرپور» به دیدار حق شتافت

«حاج باقر باقرپور» پدر معظم شهیدان «محمود و حسین باقرپور» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دیدار حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحوم «حاج باقر باقرپور»، پدر شهیدان «محمود و حسین باقرپور» از شهدای شهر اشکنان از توابع شهرستان لامرد استان فارس، بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

 پاسدار شهید «محمود باقرپور» دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و بسیجی شهید «حسین باقرپور» نیز ۳۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «امیریوسفی» آسمانی شد

«حاج قدیرعلی امیریوسفی» پدر گرانقدر شهیدان «مهدی و علیرضا امیریوسفی» از شهدای شهرستان خمینی‌شهر اصفهان در دفاع مقدس، به لقاءالله پیوست.

جانباز ۷۰ درصد «محمد زرینی» و جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

 پدر شهیدان والامقام «مهدی و علیرضا امیریوسفی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش در ۹۳ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این پدر فداکار در جوار مزار شهیدانش در قطعه والدین گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد(ع) خمینی‌شهر به خاک سپرده شد.

شهید «مهدی امیریوسفی» ۲ فروردین ۱۳۴۲ در خمینی‌شهر از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود. به عنوان بسیجی عازم جبهه شد و در ۵ اسفندماه ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر جزیره مجنون مفقودالاثر شد. سرانجام پیکر مطهرش پس از ۱۳ سال در ۲۷ دی ماه ۱۳۷۵ تفحص و در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد(ع) به خاک سپرده شد.

شهید «علیرضا امیریوسفی» نیز ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۴۶ در خمینی شهر متولد شد. وی ۲۰ دی‌ماه ۱۳۶۵ به عنوان پاسدار وظیفه در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت دست یافت.

مادر شهیدان «فراست» آسمانی شد

بانو «خدیجه دلاور» مادر شهیدان والامقام «علی و محمدباقر فراست» بعد از سال‌ها دوری از فرزندانش شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به آنان پیوست.

جانباز ۷۰ درصد «محمد زرینی» و جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

مادر شهیدان والامقام «علی و محمدباقر فراست» از شهدای استان اصفهان در دفاع مقدس، پس از سال‌ها تحمل دوری فرزندان، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

گفتنی است، شهید «علی فراست» سال ۱۳۳۸ در روستای فیلاخص از توابع گلپایگان در استان اصفهان دیده به جهان گشود. وی در سال ۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد؛ در صف نیروهای شهید دکتر چمران قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه مفقود شد.

برادر او شهید «محمدباقر فراست» نیز سال ۱۳۴۵ در روستای فیلاخص به دنیا آمد و با توجه به روحیه انقلابی بالایش در جنگ تحمیلی شرکت کرد و به عنوان نیروی تک تیرانداز خدمت کرد. سرانجام هم در ۱۵ آبان ۶۲ در عملیات والفجر ۴ به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان «شیخ» آسمانی شد

 مرحوم «غلامرضا شیخ»، پدر گرانقدر شهیدان «بهزاد و شیرزاد شیخ» از قزوین، دار فانی را وداع گفت و پس از سال‌ها فراق، به فرزندان شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد «محمد زرینی» و جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

«شهید بهزاد شیخ»، هفتم آذر ۱۳۴۳ در روستای کجیران از توابع شهر کرج به دنیا آمد، این شهید گرانقدر که پاسدار بود، سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد، صاحب سه پسر و دو دختر شد و بیست و ششم آذر ۱۳۷۷ با سمت توپچی در قزوین هنگام رزمایش بر اثر انفجار گلوله داخل قبضه به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.

برادر او «شهید شیرزاد شیخ»، دوم فروردین ۱۳۴۶ در روستای شهرسرا از توابع شهر کرج به دنیا آمد، به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و بیست و دوم آذر ۱۳۶۴ در بانه هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شکم، شهید شد. مزار او نیز در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.