×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جرای طرح نان، مصرف روزانه آرد را کاهش داد

«سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد در گفت وگو با ایرنا درباره «طرح نان» که در دولت سیزدهم اجرا شد، با تأکید بر ادامه روند فعلی بیان کرد: ما به شکل محسوسی در مصرف آرد خبازی کشور نسبت به سال گذشته شاهد کاهش هستیم؛ این هدررفت‌ها، دورریزها و فرارهایی که از جریان آرد یارانه‌ای که با قیمت پایین بود و صورت می‌گرفت، کاهش پیدا کرده است؛ البته بیشتر از این هم می‌تواند کاهش یابد که نیازمند تصمیمات دیگری است و اگر در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد، اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت: نصب کارتخوان‌های مخصوص «طرح نان» در نانوایی‌ها

به گزارش خبرنگار ایرنا، خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت پیشتر در یکی از نشست های خبری سخنگوی اقتصادی دولت درباره موفقیت طرح نان گفته بود: طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با گذشت ۱۸ ماه از تولدش به بلوغ قابل قبولی رسیده است. این طرح منجر به کاهش شدید هدررفت آرد و بازگشت آن به زنجیره تولید بود. به همین منظور مصرف آرد در کشور امسال نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه به میزان مصرف سال ۱۳۹۸ یعنی ۴ سال پیش رسید.

به گفته وزیر اقتصاد، با اجرای این طرح، تراکنش‌های پایدار خرید نان به رکورد ۱۲.۲ میلیون در روز رسیده، در صورتی که تا پیش از شروع طرح این عدد به طور متوسط ۶.۸ میلیون تراکنش بوده است؛ با شروع این طرح ۱۰۵ هزار کارت‌خوان هوشمند در بیش از ۸۰ هزار نانوایی نصب شده و با وجود افزایش جمعیت و افزایش سهم نان در سبد مصرفی خانوار، شاهد آن هستیم که بدون هیچ تغییر قیمتی‌ میزان و صرفا با جلوگیری از هدر رفت آرد، جلوی بریز و بپاش‌ها را گرفتیم. هدف نهایی این طرح نیز مردمی سازی نظارت و ارتقای کیفیت نان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.