×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جزییات نرخ تورم مهرماه ۱۴۰۰ در استان‌های کشور

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان را در مهر منتشر کرد که بر این اساس بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨,۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣١.٩ درصد) بوده است.

کل خانوارها

در مهر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٣۶۴,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٧ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های گیلان و کرمان با ۵.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ سیستان و بلوچستان با ٢,٢ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٩,٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  (٣١.٩ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵,۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵٣.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴٠.٩ درصد) است.

خانوارهای شهری

در مهر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٣۶٠,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.۶ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمان با ۶.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های‌­ سیستان و بلوچستان با ١.٩ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٨,۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (۴٧.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٠.٩ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۴,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (۵٢.۵ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان قم (۴٠.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در مهر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ٣٨۶,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.١ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ۶.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان شمالی با ٢.۵ درصد افزایش می­باشد.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۴٣,٩ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (۵۴.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣۴.١ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٩,۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ ایلام (۵۶.٩درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌های تهران و قم (۴٣.٣ درصد) است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.