×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلسه شورای اداری پست‌بانک استان سمنان با حضور مدیرعامل، عضو هیأت مدیره و مدیران ستادی برگزار شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پست‌بانک ایران، شیری در این جلسه با قدردانی از عملکرد مطلوب استان، گفت: گزارش عملکرد استان نشان‌دهنده ظرفیت بالا، توانمندی، همدلی و همراهی مجموعه کارکنان باسیاست‌ها و برنامه‌های مدون است که قابل‌تقدیر است.  وی افزود: تحقق ۹۸ درصدی اهداف سپرده‌ای، رشد قابل‌توجه منابع، بالا بودن میزان تراکنش‌ها و همچنین توجه ویژه به واحدهای عملیاتی در استان نشانگر فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده بر اساس برنامه‌ریزی هدفمند بوده که انتظارات ما را از مجموعه پست‌بانک استان بالابرده است.
شیری افزود: بانک برای همه محورهای فعالیت، برنامه اجرایی دارد و برای کارهای بزرگ و رسیدن به هدف‌های بلند نیاز به تلاش همگانی برای فراهم شدن مسیر حرکت و تحقق اهداف است. وی تأکید کرد: امسال به‌عنوان سال باجه‌های بانکی روستایی نام‌گذاری شده و برای عملیاتی کردن این شعار می‌بایست قدم‌های مؤثری برداشته شود. به همین منظور متناسب با بهبود زیرساخت و توسعه دسترسی به باجه‌ها و  افزایش حجم فعالیت آن‌ها، سطح اختیارات نیز افزایش‌یافته و خدمات الکترونیکی و غیرحضوری نیز گسترش پیداکرده تا اهداف حاصل شود.
مدیرعامل پست‌بانک ایران افزود: آینده صنعت بانکداری بر مبنای بانکداری دیجیتالی است. در این راستا باید زیرساخت‌ها و زمینه‌ها فراهم شود. اقدامات مؤثر و تحول درست بانک در شرایط  رقابتی، افزایش سهم بانک منابع را در پی خواهد داشت. خوشبختانه در ۹ ماهه اول سال جاری، بانک بیش از ۵۵۰۰ میلیارد ریال سود شناسایی کرده که حاکی از گشایش فرصت‌های جدید و مدیریت و صرفه‌جویی هزینه‌ها بوده است. بی‌تردید، منافع بانک در کانون تلاش‌ها و برنامه‌ها بوده و از سیستم مناسب برای توسعه کسب‌وکار و سودآوری بانک استفاده خواهد شد. با بهره‌مندی از تجارب گذشته، مسیر راه آینده ترسیم و با تلاش‌های دوچندان، به جایگاه مورد انتظار دست خواهیم یافت. احراز رتبه برترین بانک در میان بانک‌های دولتی، تجلی تلاش‌های ارزشمند مجموعه در مسیر اهداف است.
شیری بیان کرد سند راهبردی ۵ ساله بانک تدوین‌شده و به‌زودی برای تمامی واحدها ابلاغ خواهد شد. این سند راهبردی بر محوریت بانکداری دیجیتالی سازمان‌دهی شده است. از این رهگذر، باید با همت و جدیت برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تحقق چشم‌انداز بانک گام برداریم.  در این راستا، برای اجرای بهینه برنامه‌ها از ابزارهای تشویقی استفاده خواهد شد. در قالب این طرح، در ماه‌های پایانی سال، طرح‌‌های تشویقی و انگیزشی برای شعب و باجه‌ها، برنامه‌ریزی شده که انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی مناسب برای بهره‌مندی همه کارکنان شعب و باجه‌ها از مزایای طرح‌های یادشده صورت پذیرد. افزون بر این، استفاده از باجه‌ها برای توسعه و افزایش خدمات غیر سپرده‌ای برای تقویت بازاریابی پراهمیت است. در حال حاضر  ۶ هزار باجه بانکی روستایی فعال و تعدادی ظرفیت‌های بالقوه وجود دارد که می‌بایست ارائه خدمات از طریق آن‌ها توسعه و افزایش یابد. دکتر شیری در پایان به پرسش‌های همکاران و درخواست‌های مدیریت شعب استان، پاسخ‌ داد و مدیریت شعب استان نیز از مدیریت و تلاش‌های دکتر شیری قدردانی کرد.
در ادامه این نشست، کشاورزیان عضو هیأت مدیره نیز با قدردانی از اقدامات و عملکرد مناسب و نظم و انسجام در برگزاری سفر استانی، اظهار داشت: برای توفیق و رونق کسب‌وکار در نظام بانکی و رسیدن به هدف‌های مورد انتظار، باید مجموعه کارکنان بخشی از زندگی خود را به مطالعه و افزایش اطلاعات بانکی و اقتصادی اختصاص دهند. بی‌تردید آینده بانکداری کشور بر پایه بانکداری دیجیتال خواهد بود.
وی افزود: شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر ثابت کرد که آینده صنعت بانکی به‌سوی بانکداری دیجیتالی است. در غیر این صورت امکان توفیق و حرکت برای هیچ بانکی وجود نخواهد داشت. کشاورزیان تأکید کرد: پست‌بانک ایران با ۶ هزار واحد و نقطه تماس بانکی به‌عنوان گسترده‌ترین شبکه پولی و بانکی در کشور به‌عنوان یک‌نهاد و سازمان بزرگ مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی در نقاط مختلف کشور است و حرکت درست این شبکه بزرگ، مستلزم ایجاد ساختار مناسب، فناوری، ارتقای دانش، مهارت افزایی و آموزش مجموعه کارکنان است تا بهره‌برداری از ظرفیت‌های بانکداری دیجیتالی فراهم شود.
در ادامه این جلسه، مدیران ستادی با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد استان در بخش‌های مختلف، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان و به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دادند. شهرکی کیا و فروزان‌خواه نیز با خیرمقدم به مدیرعامل و هیأت همراه، گزارشی از عملکرد استان را ارائه و هریک از روسای شعب و دوایر ستادی و کارشناسان استان دیدگاه و نظرات خود را مطرح کردند.
در این سفر یک‌روزه، دکتر شیری و هیأت همراه از واحدهای ستادی مدیریت شعب استان سمنان، شعبه مرکزی سمنان، شهرستان گرمسار و باجه بانکی روستای صیدآباد دامغان بازدید کردند. شیری در بازدید از واحدهای ستادی و شعب استان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت شعب استان و کارکنان این مجموعه، رهنمودها و توصیه‌های لازم را به آنان ارائه کرد. وی در این بازدید از شعبه پست‌بانک شهرستان گرمسار گفت: برای ارتقاء درجه شعبه، افزایش منابع و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های باجه‌های بانکی باید با برنامه‌ریزی و با اهتمام جدی تلاش شود. بهروز نوبخت رئیس شعبه گرمسار نیز گزارشی از وضعیت منابع و مصارف، میزان مطالبات، وضعیت و تعداد پرونده‌های تسهیلاتی و تعداد باجه‌های بانکی تحت نظارت ارائه کرد.
در ادامه این بازدید‌ها، مدیرعامل پست‌بانک ایران، شرکت رنگین سفره سبز علیشاه شهرستان گرمسار که توسط پست‌بانک ایران تأمین مالی شده را افتتاح کرد و از خطوط تولید آن بازدید و با ابراز خرسندی از مشارکت بانک در این طرح اشتغال‌زا از مدیرعامل و کارکنان آن مجموعه قدردانی کرد. این مجموعه با تولید بیش از ۱۰ نوع محصول پلاستیکی ظرفیت اشتغال برای ۴۰ نفر را فراهم کرده است.
وی در این سفر، از واحد تولیدی سهند رادیاتور گرمسار که با تأمین مالی پست‌بانک راه‌اندازی شده، بازدید به عمل آمد. مهندس نعمت‌ الهی مدیرعامل این شرکت از حمایت‌های پست‌بانک و پرداخت تسهیلات برای توسعه خطوط تولید آن قدردانی و گفت: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب خرید دین از مدیریت شعب استان سمنان توسعه محصولات دریافت کرده‌ایم. وی گفت بیش از ۱۶۰ نوع محصول و انواع رادیاتور خودروهای داخلی در این واحد تولید می‌شود. به دلیل موفقیت طرح، درخواست تأمین مالی بیشتری برای توسعه و افزایش خطوط تولیدی را داریم.
دکتر شیری نیز در این نشست ضمن تبیین اهمیت و نقش تولید در رونق کسب‌وکارها و اشتغال‌زایی در کشور افزود: پست‌بانک ایران در دورترین نقاط کشور دارای شبکه مویرگی و باجه بانکی بوده و در برنامه توسعه‌ای می‌تواند به‌تمامی بخش‌های تولیدی کمک‌ کند. وی با آرزوی توفیق برای مدیران و کارگران واحد تولیدی سهند رادیاتور گرمسار تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت و اهداف این بانک تحقق شعار جهش تولید است که به‌عنوان رویکرد اساسی و چشم‌انداز بانک دنبال می‌شود و آمادگی هرگونه همکاری مشترک در حوزه ریالی و ارزی برای کمک به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را داریم.
گفتنی است جلیلی نیا معاون مالی و سرمایه‌گذاری به همراه آرش شهرکی مدیر امور شعب استان‌های تهران، قم، البرز و سمنان، جمال مقصودی مدیر امور نظارت و حقوقی و محمدجواد زارع معاون پست‌بانک استان سمنان از شعبه شهرستان دامغان و باجه بانکی روستای صیدآباد این شهرستان بازدید و از زحمات و تلاش‌های کارکنان آن قدردانی و گزارشی از وضعیت منابع و مصارف شعبه، تعداد باجه‌های بانکی تحت نظارت و استفاده از سامانه چک‌های واگذاری ارائه و طی آن زارع و اسماعیل شاهرخ رئیس شعبه مذکور و مسئول باجه بانکی توضیحاتی را ارائه و مشکلات را برشمردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.