×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حضور مدیرعامل پست ایران در چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ محمود لیائی، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست ایران در دومین روز از برگزاری کنگره به این اجلاس پیوست. 
در این نشست مقرر است موضوعات اساسی و مورد دغدغه اتحادیه و مجریان منتخب کشورهای عضو با محوریت “دسترسی نقش آفرینان گسترده بخش پستی به خدمات و محصولات UPU “مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
  کاهش گازهای گلخانه‌ای در بخش پست، موضوعات مالی اتحادیه، خدمات مالی پست و سایر موضوعات مهم نظیر اصلاح مفاد احکام و مقررات اتحادیه از جمله موضوعات مطروحه در این کنگره است. 
بنابراین گزارش مقرر است اجلاس راهبرد UPU نیز در طول نشست های کنگره برگزار شود و  از طریق پنل های گفتگو در خصوص آینده بخش پست با حضور وزراء، مدیران عامل و رهبران پستی کشورهای عضو اتحادیه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
کنگره فوق‌العاده، طبق اساسنامه و بنا به تقاضای ارائه‌ شده از سوی کشورها به شورای راهبری و مشروط به موافقت حداقل دوسوم از کشورها در فاصله بین دو کنگره پستی جهانی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار ۱۹۲ کشور عضو برگزار می‌گردد.
 از زمان تاسیس اتحادیه در سال ۱۸۷۴ تاکنون تنها یک کنگره فوق‌العاده در سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۷۹ هجری قمری) به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتحادیه پستی جهانی برگزار شده است. 
در بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی در ابیجان- ساحل عاج،  برگزاری چهارمین کنگره فوق‏العاده در سال ۲۰۲۳ با هدف تصمیم‌گیری درخصوص موضوعات کلیدی پستی به تصویب رسید و مقرر شد چهارمین کنگره فوق‌العاده از یکم لغایت پنجم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با۹ الی ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود. 
اختیارات کنگره فوق‌العاده مشابه کنگره‌های پستی جهانی است لیکن به دلیل محدودیت زمانی، تنها به بررسی یک یا چند موضوع تعیین‌شده از سوی شورای راهبری می‌پردازد. معمولاً دلیل برگزاری کنگره فوق‌العاده عدم دستیابی به اجماع نظر پیرامون برخی موضوعات کلیدی در آخرین کنگره پستی جهانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.