×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حل مسایل و مشکلات مربوط به جامعه ایثارگری نیاز به همدلی دارد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ،در اطلاعیه تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید وامور ایثارگران آمده است: متاسفانه برخی جهت بهره مندی مطامع شخصی و مادی و درخواست مزایای خارج از ضوابط قانونی، درصدد برگزاری تجمع علیه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند. بدین وسیله به اطلاع جامعه ایثارگری می رساند در شرایط فعلی چنین اقداماتی به صلاح کشور نمی باشد و با آرمانهای والای شهدا و فرهنگ والای ایثار و شهادت و اهداف مقدس آنها همخوانی ندارد. اگر نظر یا دیدگاهی درخصوص مطالبات قانونی جامعه ایثارگری وجود دارد، نه به شکل برگزاری تجمع بلکه می‌تواند درست یا نادرست بودن آن را در قالب بیانیه مطرح کنند و اعلام نارضایتی بدین شکل و در این برهه حساس اصلا به صلاح کشور نمی باشد.

 در این بیانیه افزوده شده است: بی‌شک حل مسایل و مشکلات مربوط به جامعه ایثارگری نیاز به همدلی، همفکری و کوشش تمامی مسئولان کشور و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی دارد. در این راستا تشکلهای شاهد و ایثارگر ضمن تحسین از اقدامات جهادی و چاره اندیشی آقای سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ورود در این نهاد مقدس و تلاش و مدیریت جهادی ایشان در زمینه های مختلف ازجمله اشتغال، مسکن، درمان و غیره که نتایج بسیار خوبی در پی داشته خود گواه بر این ادعا می باشد.

بدیهی است در شرایط حساس کنونی، با توجه به موارد فوق، فرصت‌طلبی ضدانقلاب  و انتخاب جناب آیت الله سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری منتخب ایران اسلامی، قطعا اقدامات اینچنینی برخی افراد و گروه ها منجر به بهره برداری دشمنان داخلی و خارجی نظام خواهد شد و تشکلهای شاهد و ایثارگر ضمن اعلام نارضایتی نسبت به اینگونه اقدامات غیرقانونی، هرگونه تجمع و اعتراض را محکوم می نماییم.

ما جامعه شاهد و ایثارگر علی‌رغم گلایه‌مندی‌ها و مشکلات اقتصادی هرگز با افراد معاند و شبکه های ضد انقلاب و منافق همراه نمی‌شویم و در این شرایط از هیچ حمایتی دریغ ننموده وآمادگی خود را جهت فعالیت، همفکری و همکاری مشترک در راستای موفقیت اثربخش و اعتلای فرهنگ مقدس ایثار و شهادت اعلام می نماییم.

بسیاری مسائل مورد مطالبه جانبازان در یک سال گذشته با سرعت زیادی برطرف شده است

در این چند روزه فراخوان هایی برای تجمع در گروه های ایثارگریی به چشم می خورد ،این درحالیست که شنیده می شود بسیاری مسائل مورد مطالبه جانبازان در یک سال گذشته با سرعت زیادی برطرف شده و در ماه اخیر هم شتاب بالایی گرفته است . 

در همین زمینه جمع کثیری از جانبازان با امضای نامه ای سرگشاده خواهان توقف این تحرکات شده اند.

تشکل های ایثارگری از جمله موسسه «رهپویان افق نور» از تشکل های شناخته شده جانبازان قطع نخاع در بیانیه ای خطاب به جانبازان نخاعی ضمن مردود دانستن هرگونه تجمع تصریح کرده : عقلانیت و خرد جمعی حکم می کند در شرایط حساس کشور بر فرایند خدمات مسئولین بنیاد صحه گذاشته و با ملاحظه اینکه مسولان بنیاد بطور جد پیگیر مطالبات جانبازان می باشند ، از عموم جانبازان تمنا می گردد ‏مطالبات خود را از طریق مذاکره و روش های منطقی دنبال کنند .

انجمن جانبازان کانادین (قطع پای کامل) هم در بیانیه ای از جانبازان دعوت کرد در شرایط حساس کشور و پس از پیروزی بزرگ ملت در انتخابات ، با هوشمندی و هوشیاری کامل نسبت به تحرکات اینچنین مشکوک بوده و اجازه ندهند برخی اهداف فردی با استفاده از جانبازان عزیز دنبال شود. 

تشکل هایی که بیانیه  را امضاء کردند: ۱-جمعیت یادگاران اسوه های ایثار ۲-جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار  ۳-جمعیت کارآفرینان شاهد و ایثارگر ۴-مجمع فرهنگی اجتماعی ایثارگران انقلاب اسلامی ۵-مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ۶- کانون هنری نخبگان شاهدوایثارگر

۱۳۵۲

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.