×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حل مشکل آلودگی هوای اراک در گرو اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه شازند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر کریمی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اراک با اشاره به جانمایی بیمارستان ولیعصر اراک، اظهار کرد: جانمایی این بیمارستان به شکل صحیح انجام نشد و بنده در زمان تصدی شهرداری اراک این جانمایی را مورد انتقاد قرار دادم و به مسئولان استانداری و علوم پزشکی گفتم که این مکان برای احداث این بیمارستان انتخاب صحیحی نیست.

وی در ادامه با اشاره به دخالت نمایندگان استان مرکزی در انتصاب مدیران، عنوان کرد: دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران خلاف قانون است و از مشورت دادن نمایندگان نباید سو استفاده شود و این مشورت نباید به فشار و دخالت تبدیل شود و اختیارات مدیران و مسئولان اجرایی را نفی کند، از این رو شفافیت در امور باید مورد توجه باشد زیرا شفافیت بهترین راه مقابله با این دخالت‌ها است تا اگر دخالتی بود مسئولان و رسانه‌ها شفاف‌سازی کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت آرای نمایندگان مجلس زمانی کارآمد و تأثیرگذار است و هدف اصلی از شفافیت را محقق می‌کند که از سامانه رسمی مجلس اعلام شود اما به این شکل که نمایندگان تصویر رأی خود را در رسانه‌ها انتشار دهند کاری را پیش نمی‌برد، در مجموع بنده از ابتدا طرفدار شفافیت آرا بوده‌ام و در صورتی که به شکل صحیح این عمل انجام شود مشکلی ندارم.

صلاحیت‌های تخصصی نمایندگان باید در ایام انتخابات به جد مد نظر باشد

کریمی گفت: صلاحیت‌های تخصصی نمایندگان از موضوعات حائز اهمیتی است که باید در ایام انتخابات به جد مد نظر باشد، اکنون در مجلس شورای اسلامی با طیف‌ها و سلایق سیاسی مختلف مواجه هستیم. باید گفت صلاحیت‌های تخصصی علاوه بر صلاحیت‌های عقیدتی و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: بسیاری از مطالبات مردم و دانشجویان در حیطه اختیارات نمایندگان نیست، اما برخی اوقات عدم پیگیری و پاسخگویی به مطالبات توسط مسئولان سبب می‌شود تا نمایندگان به موضوعاتی که در حیطه اختیارات آنها نیست ورود کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مسئول و مدیری سالم باشد هیچ دلیلی برای باج دادن او به نمایندگان مجلس وجود ندارد، همین ارتباط و باج دادن‌ها به نمایندگان برای مدیر شدن افراد و همچنین فشار نمایندگان به مدیران سبب به وجود آمدن یک چرخه ناسالم از بده بستان‌ها می‌شود.

کریمی با تشریح وضعیت صنایع استان مرکزی بیان کرد: دانشجویان استان مرکزی که استانی صنعتی با ۳ هزار واحد صنعتی است نباید ذهن خود را تنها به چند نشان صنعتی بزرگ معطوف کنند بلکه باید دامنه مطالبات خود را گسترش دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد صنایع استان مرکزی، صنایع خرد و متوسط هستند، گفت: از این رو لازم است که به تمامی مسائل به‌ویژه موضوعاتی چون خوشه‌های صنعتی، نیروگاهی، ریلی، نفتی و غیره توجه شود و در تمامی زمینه‌ها مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با قانون اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گامی رو به جلو برداشت گرچه این قانون با نواقصی همراه بود اما در راستای اصلاح این نواقص تلاش کردیم.

خصوصی‌سازی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که واگذاری به افراد دارای اهلیت باشد

کریمی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در اصل ۴۴ و واگذاری صنایع بسیار حائز اهمیت است و به یکی از چالش‌های اصلی صنعت استان تبدیل شده، اهلیت سهامدار و مالک است، زیرا خصوصی‌سازی موفق و مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که واگذاری به افراد دارای اهلیت باشد چراکه اهلیت خریدار سهام است که منجر به پویایی صنعت می‌شود آنچه که امروز در شرکت واگن‌پارس به وضوح دیده می‌شود و روند فعالیت شرکت رو به جلو است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما آنچه در شرکت هپکو شاهد هستیم حاصل خصوصی‌سازی نادرست و سپردن صنعت به افراد فاقد اهلیت بوده که علی‌رغم توانمندی این شرکت در تولید نیازهای داخلی، همچنان با معضل واردات محصولات مشابه از خارج رو به رو هستیم به گونه‌ای که بعضی از مناطق کشور به گورستانی از ماشین‌آلات راهسازی و معدنی وارداتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به مازوت‌سوزی نیروگاه شازند و بحث آلودگی هوای اراک گفت: سوزاندن مازوت با توجه به بالا بودن قیمت مازوت و گازوئیل که چندین برابر گاز بوده به ضرر دولت است، اما در فصول سرد به سبب افزایش مصرف گاز و کمبود گاز و کاهش سهمیه نیروگاه‌ها، چاره‌ای جز سوزاندن مازوت حتی با قیمت بالاتر از گاز نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور حل مشکل آلودگی هوای اراک اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه شازند به رئیس جمهور پیشنهاد شده است که در صورت عملی شدن این پیشنهاد هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بیشتر بدون آلودگی و با فیلترینگ تولید می‌شود، علاوه بر این اجرای نیوفلرینگ پالایشگاه را هم دنبال می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.