×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان فرش دستباف بابل

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش با هدف تثبیت اشتغال و جلوگیری از ریزش نیروی کار هنر صنعت-فرش دستباف، جلسه ای به دعوت  نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
رافع با تاکید بر لزوم حمایت و تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی فرش دستباف از طریق صندوق کارآفرینی امید تشریح کرد: این طرح به منظور حمایت و ساماندهی در بخش تولید و راه اندازی کسب و کارهای خرد، خصوصا در مناطق روستایی و محیط های خانگی پدید آمده است.
وی افزود:  با توجه به نقش حمایتی صندوق کارآفرینی امید، کسب و کارهای خرد و کوچک قادر هستند از این فرصت استفاده نمایند و در جهت توانمندسازی از آن بهره مند شوند.
رافع ادامه داد: هر طرح توجیهی در حوزه کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز، کارگاه‌های قالیبافی، زنجیره ارزش فرش دستباف و …وجود داشته باشد به آن مجوز داده خواهد شد.
 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از مشارکت  صندوق کارآفرینی امید تشریح کرد: با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری، تسهیل و حمایت هرچه بیشتر از کارآفرینان فرش دستباف حوزه انتخابیه خود را در دستور کار قرار خواهیم داد و به همین منظور احداث مجتمع های قالی بافی، ایجاد شبکه تامین مواد اولیه مرغوب، شبکه صادرات فرش، برندسازی و اشتغال زایی را در اولویت برنامه ها خواهد بود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق بر توسعه و توانمندسازی جوامع روستایی و تثبیت اشتغال، تمرکز کرده و بخش عمده تسهیلات را در این مناطق پرداخت می کند.
در ادامه این نشست نمایندگان بخش خصوصی و تشکل ها به بیان مشکلات خوداشاره کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.