×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت نشدن‌، مربیان فوتبال خوزستان را مجبور به خانه‌نشینی می‌کند

جواد زرگانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در سال های اخیر با وجود برنامه‌ریزی‌های متعدد و تمرکز تیم ها برای حرفه ای شدن و همچنین تصاحب رتبه های بالاتر در لیگ های مختلف کشور و معرفی بازیکنان به تیم ملی و لیگ های خارجی، همچنان استان خوزستان از این حیث چندین گام از رقیبان و استان های دیگر عقب تر است.

وی بیان کرد: دلایل متعددی را می توان برای این پسرفت عنوان کرد و موضوعی که به نظر بنده مهم می رسد، چگونه به خدمت گرفتن افراد در راس تیم های خوزستانی است. سوال من این است که آیا وقت آن نرسیده است که از پتانسیل موجود در نیروهای بومی استان در راستای استعدادیابی و پرورش استعدادهای ناب استان استفاده کنیم و همچون سال‌های نه چندان دور، خوزستان و تیم های خوزستانی را در صدر معرفی بازیکن به تیم ملی و کسب قهرمانی های متوالی در لیگ های کشور ببینیم؟

این دکترای مدیریت ورزش بیان کرد: سرمایه انسانی نیز شایستگی‌ها، دانش، ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی متشکل از خلاقیت و تجسم در توانایی برای انجام کاری جهت تولید ارزش اقتصادی است که متاسفانه در فوتبال خوزستان  از آن بهره ای نبرده ایم. سرمایه انسانی دید اقتصادی جامعی از انسان فعال در اقتصاد است و ستون فقرات توسعه انسانی و توسعه اقتصادی در هر ملت است. این منبع انسانی می‌تواند به سرمایه انسانی با ورودی‌های مؤثر آموزش، سلامت و ارزش‌های اخلاقی تبدیل شود و در کشورهای پیشرو در فوتبال نیز مساله نیروی انسانی و نحوه استفاده از داشته ها در صدر مسایل با اهمیت قرار دارد. حال آن که ما در این زمینه با داشتن مربیانی خوب و شایسته خوزستانی که در لیگ های مطرح آسیایی به فعالیت می پردازند، نتوانسته ایم استفاده و بهره وافی و کافی را از این پتانسیل داخلی داشته باشیم.

وی افزود: امین سبحانی مربی ۴۲ ساله استان نیز نمونه بارز از یک مربی خوزستانی است که پله های ترقی را با رعایت اصول مربیگری طی کرده است و با شروع کار خود از پایه های فولاد خوزستان پا به عرصه مربیگری گذاشت. او در سال های اخیر با سرمربیگری در لیگ های مختلف حاشیه خلیج فارس همچون قطر و عمان توانسته تجارب زیادی را به اندوخته خود بیافزاید و اکنون هم سرمربی زسکای تاجیکستان در لیگ برتر این کشور است. این نمونه ای از ده‌ها مربی موفق و توانمند خوزستان است، در حالی که متاسفانه دانش، سابقه و توانایی های مربیان خوزستانی توسط جامعه فوتبال نادیده گرفته شده است و تحت شدیدترین انتقادها و هجمه ها قرار گرفته اند.

زرگانی گفت: تلاش و از جان گذشتگی مربیان خوزستانی در تعامل با کمبودها مورد توجه و تحسین قرار نمی گیرد. مربیان کارکشته همانند پورموسوی، داریوش یزدی، عبدالله ویسی، امین سبحانی، امیر خلیفه اصل و دیگر دوستان، علی رغم کنار آمدن با کمبودهای فراوان تیم های خوزستانی و کسب نتایج نسبتا مطلوب، مورد حمایت قرار نگرفته و آن‌ها را مجبور به فعالیت در دیگر تیم ها یا حتی خانه نشینی می کند. به نظر من جامعه فوتبال خوزستان باید از سرمایه های انسانی خود پشتیبانی و حمایت کند و شرایط را برای فعالیت و ارتقای جایگاه آن ها فراهم کند تا بازهم شاهد تکرار دوران طلایی فوتبال استان در این خطه فوتبال خیز باشیم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.