×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خط صادرات آبی چند فرآورده پالایشگاه آبادان تکمیل می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پالایش نفت آبادان، حکیم قیم در حاشیه سفر جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: نخستین محموله‌های صادراتی با صادرات گاز مایع آغاز شد اما برنامه‌هایی برای توسعه این اسکله‌ها دیده شده است که دیگر فرآورده‌ها مانند نفتا، وکیوم‌باتوم و انواع محموله‌ را از این اسکله‌ها صادر کنیم برای همین خطوط لوله مورد نیاز کشیده شده و در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: با پیگیری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش و مجموعه وزارت نفت و همکاری مجلس شورای اسلامی مجوز لازم برای اختصاص بخشی از بودجه سال آینده از محل افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه در نظر گرفته شده است که از آن برای پرداخت اقساط فاز ۲ و انجام پروژه‌های مختلف همچون توسعه خدمات اسکله صادراتی آبادان استفاده خواهد شد. 

مدیرعامل پالایشگاه آبادان به ظرفیت صادرات محصولات مختلف از پالایشگاه آبادان اشاره کرد و توضیح داد: این مورد بستگی به ظرفیت کشتی‌ها دارد، که در حال حاضر کشتی‌های حمل گاز ال پی جی با توجه به نوع خاصشان و اینکه آبخور زیادی دارند در حدوده یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌توانند وارد اسکله نفتی آبادان شوند امابه خاطر محدودیت‌های اتصال اروندرود به خلیج فارس باید آبخور آن‌ها ۴ متر و ۸۰ سانت باشد.

قیم افزود: با رفع مشکلات می‌توانیم کشتی‌هایی حامل مواد نفتی سیال با ظرفیت ۵ تا ۱۰ تن را با توجه به کیفیت ساخت و فلت‌بودن آنها نیز پذیرا باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این مصوبه اخیر در بودجه سال  ۱۴۰۳ می‌توان شاهد آمد و شد کشتی‌ها و رونق بیشتر اسکله‌های نفتی بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.