×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
داخلی‌سازی ۱۲ هزار قطعه در پتروشیمی بندر امام با کمک دانش‌بنیانها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) ضمن شناسایی نیازهای خط تولید و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به منظور استفاده هرچه بیشتر از توان کارشناسان و شرکت‌های داخلی، هشت تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای داخلی‌سازی مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات منعقد کرد.

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در آئین امضای این تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: از مجموع ۱۲۵ هزار قطعه در این مجتمع، ۴۲ هزار قطعه قابلیت ساخت داخل را دارند که از این تعداد تاکنون با استفاده ظرفیت و دانش کارشناسان و نخبگان کشور، ۱۲ هزارقطعه و همچنین ۲ هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیل داخلی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در زمینه ساخت داخل و همکاری با سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی، پیشرو و ممتاز عمل کرده و این موضوع با رویکردی نوین در این مجتمع پتروشیمی نهادینه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) افزود: این تفاهم‌نامه‌ها برای حمایت دائمی از ساخت داخل در بخش‌های مختلفی نظیر مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات به مبلغ هفت میلیون یورو انجام شده است.

رستمی با اشاره به اهمیت داخلی‌سازی در این پتروشیمی تصریح کرد: این شرکت در اعتماد به ظرفیت‌های داخل کشور و حوزه داخلی‌سازی عزمی جزم دارد و در این مسیر پیشگام و پیشتاز است.

چند شرکت دانش بنیان با موضوعاتی چون اکسیژن آنالایزر واحد PVC، داخلی‌سازی ماده شیمیایی واحد MYPC، داخلی‌سازی ماده شیمیایی KOH و تأمین ماده DMDS با پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه امضا کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.