×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دبی منابع آبی سمنان به نصف کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی دفتر خود در سمنان بحران آب در سمنان را جدی دانست و تاکید کرد: آب مهمترین معضل و مشکل در حوزه انتخابیه سمنان، سرخه و مهدی‌شهر است که راهکارهایی برای آن ارائه شده است.

وی از انتقال آب دریای خزر به عنوان یک راهکار یاد کرد و افزود: انتقال آب خزر با هدف رفع مشکل کم‌آبی در دستور کار قرار داشته و در نشست‌های مجلس و دولت نیز مطرح شده است همچنین پیگیری‌هایی برای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح مهم صورت گرفته است.

عضو خانه ملت با بیان اینکه با دستور حجت الاسلام رئیسی برای پیگیری امور انتقال آب دریای خزر به سمنان جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و استاندار سمنان در این ارتباط برگزار شده است، ابراز کرد: موضوع انتقال آب به سمنان در دست بررسی است.

گلرو با بیان اینکه سد فینسک دومین موضوع در تأمین آب سمنان است، گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح مهم در حوزه آب جذب شده است همچنین شاهد اجرای عملیات ساخت سد به صورت مرحله به مرحله هستیم.

وی با بیان اینکه تملک اراضی مرتبط با اجرای سد فینسک انجام شده است و حتی پیمانکاران کارگاه سنگ را نیز در آنجا فعال کرده‌اند، بیان داشت: منابع آبی در سمنان کاهش یافته و اجرای طرح مهم فینسک می‌تواند بخشی از مشکلات کم آبی را کاهش دهد.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو به بحران آب در سمنان واقف است، ابراز داشت: دبی منابع آبی سمنان به نصف کاهش یافته و این امر مشکلات زیادی را برای سمنان پدید آورده است همچنین به دلیل کاهش منابع، دیگر نمی‌توانیم از آب‌های زیرزمینی استفاده کنیم.

گلرو با بیان اینکه تأمین آب شرب تنها مشکل مرکز استان سمنان نبوده و در شهرستان‌های دیگر حوزه انتخابیه نیز دنبال می‌شود، گفت: آب مورد نیاز مردم سرخه از فیروزکوه تأمین می‌شود که قرار است یک چاه مختص به این منطقه حفر شود.

وی با بیان اینکه پیگیر اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب شهرستان سرخه هستیم، بیان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری مشکل آب شرب مورد نیاز مردم سرخه به صورت کامل حل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.