×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دختران شهدا نقش پدران خود را برای نسل آینده بازگو کنند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سعید اوحدی در نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر که  روز یکشنبه با حضور فرزندان شاهد و ایثارگر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه سه روز میلاد حضرت زهرا (س)، میلاد حضرت زینب (س) و میلاد حضرت معصومه (س) به ترتیب در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز زن، روز پرستار و روز دختر نام‌گذاری شده است، افزود: هرچند چنین روزهایی در تقویم جهان نیز ثبت شده است اما رویکرد نظام جمهوری اسلامی به این روزها، کلیشه‌ای نیست.

وی یادآور شد: دنیای غرب همواره در پی توجیه و زدودن صفحات تاریخ سیاه خود درباره زنان است اما نگرش تمدن‌های بشری پس از ظهور اسلام نسبت به زن و دختر متحول شد، زنان که در دوره جاهلیت تمدن‌های بشری و جاهلیت غرب همواره مورد ستم و زنده به گور شدن بودند، با ظهور اسلام جایگاه بالایی یافتند به گونه‌ای که خدیجه (س) یاور و مونس پیامبر اسلام شد. زنان نقش مهمی در اعتلای فرهنگ اسلام داشته‌اند. افزون بر این، خداوند سوره‌ای به نام کوثر نازل کرد تا جایگاه زنان در ساخت تمدن اسلامی را نشان دهد.

اوحدی ادامه داد: در حادثه عاشورا نیز شاهد نقش آفرینی زنان در اوج کمال خود هستیم به گونه‌ای که اگر حضرت زینب (س) و سرایش‌های حضرت سکینه (س) نبود، نامی از حماسه‌های کربلا نیز باقی نمی‌ماند و در صفحات تاریخ ماندگار نمی‌شد. اساساً دلیل اینکه امام حسین علیه السلام اهل بیت را با خود در سفر مشقت بار کربلا همراه کردند، این بود که می‌خواستند نقش زنان را در صفحات تاریخ ماندگار کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دختران شهدا گفت: رسالت شما دختران شهدا این است که نقش پدرانتان را برای نسل‌های آینده بازگو کنید ما نیز نیازمندیم از شما بیاموزیم.

وی تاکید کرد: هدف مقام معظم رهبری در اینکه بیانیه گام دوم را صادر فرمودند و «حاج قاسم» را عصاره همه شهدا دانستند این است که بر ضرورت تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کنند. این امر با توجه به نقش زنان و دختران تحقق می‌یابد از این راه می‌توانیم به آرمانهای انقلاب اسلامی دست یابیم.

در پایان این همایش از «نرگس مظفری‌نیا» فرزند شهید مدافع حرم شهروز مظفری نیا، فرزانه گشانی فرزند جانباز رتبه ۴۱ کنکور در رشته روانشناسی دانشگاه تهران، سمیه خزایی فرزند جانباز، رتبه ۲ بین و المللی کیک‌بوکسینگ، مهدیه نیک بخت سنگری رتبه۲ جهانی کاراته تیمی، فاطمه زهرا مردانی فرزند شهید مدافع حرم، فاطمه فرامرزی فرزند شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، زینب عزیزانی فرزند شهید مدافع حرم، فاطمه زهرا انصاری فرزند شهید مدافع حرم تجلیل شد.

همچنین جانباز سرتیپ «عباس طایفه»، رئیس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم و جانباز بصیر ۷۰ درصد خلعت خادم الشهدا را به مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا کرد و گفت: ما در کمیته خادم الشهدا فعالیت مسئولین را رصد می کنیم و سه مورد؛ ارادت به شهدا، احترام و تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار شهدا را در نظر می گیریم. آقای اوحدی به دلیل اینکه هر سه مورد را انجام می دهند بنابراین خلعت خادم الشهدا به ایشان اهدا می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.