×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دختری که در نزدیکی حرم حضرت معصومه به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، ‌مریم زمانی خواهر شهید «معصومه زمانی» درباره روز شهادت خواهر خود اظهار کرد: خواهرم متولد خرداد سال ۱۳۴۷ بود که روز میلاد حضرت معصومه (س) درسال ۱۳۶۵ طی یک انفجار تروریستی در نزدیکی حرم معصومه (س) به شهادت رسید.

بانوی شهیده معصومه زمانی ، فرزند محمود، در روز هفتم خرداد ماه سال۱۳۴۷ در شهرستان آباده از توابع استان فارس در خانواده ای مذهبی و متوسط به دنیا آمد.  معصومه آخرین فرزند خانواده اش بود. خانواده زمانی در سال ۱۳۵۱ در حالی که معصومه چهار سال بیشتر نداشت به شهر مقدس قم مهاجرت نمود. او در سن ۷ سالگی در به مدرسه «زینبیه» رفت و تا سال پنجم ابتدایی ادامه تحصیل داد.  معصومه در نوجوانی به همراه مادر در منزل خانه داری می کرد. او در سال ۱۳۶۴ وارد زندگی مشترک خود شد. این زندگی مشترک بیش از یک سال به طول نیانجامید و وی در روز بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۵ در حال مراجعت به منزل خود در جریان عملیات تروریستی(بمب گذاری عناصر ضد انقلاب) در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه در شهر مقدس قم به شهادت رسیدند.  آن شهیده دانش آموز در زمان شهادت ۱۸ سال داشت و در گلزار شهدای شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.

مریم زمانی درباره این حادثه توضیح داد: خواهرم به اتفاق همسرش و پسر ۶ ماهه‌اش برای زیارت در روز میلاد حضرت معصومه (س) راهی حرم ایشان شدند. در نزدیکی حرم، منافقین خودرویی بمب‌گذاری شده را پارک کرده بودند. با انفجار این خودرو، خواهرم از ناحیه ران پا مجروح و به بیمارستان امام حسین (ع) تهران اعزام شد. نزدیک به ۲۲ روز زنده بود و در نهایت بر اثر از کار افتادن کلیه، در هنگام دیالیز شدن در آمبولانس اورژانس بیمارستان به شهادت رسید. شهادت او هم‌زمان با عید قربان بود.

خواهر شهید معصومه زمانی، با بیان این‌که ۵ سال از خواهر شهیدش کوچکتر بود، افزود: خواهرم ۱۸ ساله بود که ازدواج کرد و خیلی جوان بود که شهید شد و بیشتر از ۱۸ ماه با همسرش زندگی نکرد. هنگامی که ازدواج می‌کرد، ۱۳ ساله بودم. به یاد دارم که خواهرم دختری بسیار مومن و با ایمان بود. همیشه در نمازجمعه شرکت می‌کرد. دعای کمیل و نماز شب می‌خواند و آن را ترک نمی‌کرد. من هم تلاش کردم همیشه یادش را زنده نگه دارم و مسیر او را ادامه دهم.  وقتی خواهرم به شهادت رسید، مادرم خیلی غصه‌دار و غمگین شد. هرگز منافقین را که مسبب این حادثه بودند، نبخشید. می‌گفت دخترم به ناحق از دست رفت.

وی روحیه سلحشوری خواهرش را به خاطر آورد و گفت: هر وقت که صحنه‌هایی از جبهه و رشادت‌های سربازان ایرانی را می‌دید، افسوس می‌خورد و دوست داشت دوشادوش رزمندگان به جبهه برود و آن‌قدر مجاهدت کند تا توفیق شهادت نصیبش شود. خیلی نسبت به امام خمینی (ره) ارادت داشت و همواره دعا می‌کرد که بتواند ایشان را زیارت کند.

خواهر شهید معصومه زمانی دلبستگی خواهرش را به حضرت معصومه(س) یادآور شد: گویی خواهرم می‌دانست که شهادت قسمتش می‌شود. همیشه می‌گفت که دوست دارم اگر شهید شدم، در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شوم!

وی در توصیه‌ای به دختران جوان اظهار کرد: دختران پاک زیادی در سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های والای اعتقادی و اسلامی خود جان خود را از دست دادند. دختران امروزی هم باید این بانوان را الگوی خودشان قرار دهند و در مسیر آن‌ها گام بردارند تا عاقبت به خیر شوند.

مریم زمانی یادآور شد: در کتابی با عنوان «ارغوانی‌ها» که به شهدای «آباده» می‌پردازد، به ماجرای شهادت خواهرم نیز پرداخته و خاطراتی از سیره زندگی او بیان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.