×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دست فولاد و تیم‌های نفتی خوزستان از نظر مهره پر نیست

ابراهیم قاسم‌پور در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان پس از تساوی روز گذشته مقابل مس رفسنجان، اظهار کرد: نفت آبادان گویا تعداد زیادی از بازیکنان خود را برای دیدار با مس در اختیار نداشت و حتی طالب ریکانی را هم که از بازیکنان باتجربه این تیم است، به صورت کامل در این بازی در اختیار نداشت. نفت در شروع لیگ برتر خوب کار کرد اما کم کم تحلیل رفت و شاید به دلیل نداشتن بازیکنان جایگزین خوب و مناسب در یک تورنمنت فرسایشی مثل لیگ برتر ایران است. این تیم نیاز داشت که جایگزین های خوبی مثل تیم های استقلال، سپاهان و پرسپولیس داشته باشد تا بازیکنان تعویضی اش در همان حد و اندازه های بازیکنان درون زمین باشند که متاسفانه نفت چنین بازیکنانی را ندارد و دستش از نظر مهره خالی است.

وی ادامه داد: به هر حال تیمی مثل نفت آبادان نمی تواند مثل سایر تیم ها هزینه کند و بر این اساس بازیکنان خوبی که باید در پست های مختلف وارد تیم شوند به صنعت نفت نمی آیند و این بازیکنان تمایل دارند بیشتر به تیم هایی بروند که هم از نظر تیمی برای‌شان جذابیت داشته باشد و هم از نظر شرایط آب و هوایی در وضعیت بهتری باشند. همیشه صنعت نفت با چنین مشکلاتی روبه رو بوده است، در حالی که در یک تورنمنت فرسایشی نیاز است، بازیکن ذخیره و ثابت آن در یک سطح باشند. به همین دلیل تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان ثبات بیشتری دارند و بهتر هم نتیجه می گیرند. عملکرد نفت آبادان در لیگ بیستم را باید به دو بخش تقسیم کنیم؛ نیمه اول خوب بود و نیمه دوم به دلیل مشکلاتی که به آن اشاره داشتم، عملکرد بدی داشت.

این پیشکسوت فوتبال درباره تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان نیز که این روزها در نتیجه گیری ناموفق بوده است، عنوان کرد: کلا تیم های جنوبی -البته به استثنای فولاد که در داشتن ثبات نسبت به تیم های دیگر بهتر است و آن هم به دلیل هزینه بیشتر یا مدیریت قوی و برنامه ریزی بهتر است- دارای شرایط یکنواختی هستند و همان مواردی  که در مورد تیم نفت آبادان گفتم در مورد نفت مسجدسلیمان نیز صدق می کند. البته در نفت آبادان شاهد ثبات بیشتری از نظر مدیریتی و سرمربی بوده ایم ولی متاسفانه نفت مسجدسلیمان در این دو بخش متزلزل بوده است و تغییرات بسیار در این تیم می تواند عواقب زیادی برای آن ایجاد کند، همان طور که می بینیم که تغییرات در کادرفنی در لیگ بیستم برای آن عواقبی داشت که گریبان نفت را گرفته است. هم نفت آبادان و هم نفت مسجدسلیمان با شرایطی که اکنون بر این دو باشگاه حاکم است، شک نکنید اگر با همین وضعیت پیش بروند، فصل آینده ممکن است مشکلات بیشتری داشته باشند. 

وی درباره تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز خاطرنشان کرد: فولاد در نیم فصل اول ثبات بیشتری داشت اما در نیم فصل دوم متزلزل نشان داد و بردهای آن کمتر شد و بیشترین نتایج آن به تساوی ختم شد. نکونام به کار خود وارد است و توانایی و دانش لازم را هم دارد اما به نظر من تیم فولاد با توجه به مهره هایی که دارد، تیمی نیست که بتواند در آینده با این شرایط به قهرمانی برسد. من این ها را از روی دلسوزی می گویم اما در مجموع نکونام با نفراتی که در اختیار دارد، امسال خوب نتیجه گرفته است و شاید یک جاهایی نیز با بدشانسی مواجه شده است.

قاسم پور خاطرنشان کرد: دست فولاد نیز نه به اندازه نفتی های خوزستان اما در مجموع از نظر مهره پر نیست. درون زمین و نیمکت نفرات بهتری نسبت به نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان دارد اما مهره هایش در حد سپاهان، استقلال و پرسپولیس نیستند. در پرسپولیس اگر بازیکنی از زمین خارج می شود بازیکنانی جایگزین آن می شوند که تقریباً با همان کیفیت هستند. به هر حال با چنین شرایطی مثل این است که یک نفر سوار یک پراید یا سمند شده است و بعد بخواهد با مرسدس بنز رقابت کند. فولاد خوب هزینه می کند و برنامه ریزی خوبی دارد اما همان مشکلی که نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای جذب بازیکن دارند، البته نه به اندازه این دو  تیم، اما به نسبت تیم های مدعی، دچار محدودیت هایی است و بازیکنانی به تیم های جنوبی می آیند که تیم های مدعی دیگر آن ها را نخواهند و همین ها می تواند برای تیم های خوزستانی مشکل ساز باشد. در مجموع تیم های خوزستانی همیشه مظلوم واقع شده اند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.