×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دومین گام موثر بانک کارآفرین و صندوق نوآوری برداشته شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی بانک کارآفرین؛ با امضا تفاهم نامه همکاری مشترک توسط دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک و دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، مقرر شد تا طرفین تفاهم نامه در راستای ایجاد همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی کارآفرینی و فناوری، در جهت توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب و کارهای موفق با یکدیگر همکاری می‌کنند.
بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک برای ایجاد، تأسیس و مدیریت نهادهای مالی که با هدف تأمین مالی یا ارایه خدمات تخصصی مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور، فناوری و اشتغال‌آفرین فعالیت می‌کنند، شکل می‌گیرد و کمک به ضمانت انتشار صکوک نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

شرکتهای دانش بنیان باید جبران‌گر کاستی‌های فناوری در کشور باشند
دکتر احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین در نشست امضای این تفاهم‌نامه تاکید کرد: حوزه نوآوری می‌بایست به عنوان حوزه پیشران در کشور عمل کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کاستی‌های گذشته در بخش فناوری و صنعت در کشور را جبران کنند.
به گفته مدیرعامل بانک کارآفرین، انعقاد قراردادهای متقابل اینچنینی موجب گذر از این عقب ماندگی ها خواهد شد و به بخش دانش بنیان ها کمک شایانی می کند تا بتوانند نقش خود را به عنوان جبران‌گر کاستی های موجود در بخش فناوری به خوبی ایفا کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: بانک کارآفرین با رویکرد حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی در سالهای گذشته حمایتهای زیادی از شرکتهای دانش بنیان داشته و امضا تفاهم نامه حاضر نیز در راستای کمک به این شرکتها و کاهش عقب ماندگی مختلف از سوی شرکتهای دانش بنیان و بخش مالی کشور است.
وی پیام سالانه مقام معظم رهبری را نشانگر اهمیت بیش از پیش حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خواند و تاکید کرد: ما در بانک کار آفرین، حمایت از این بخش را در سال گذشته آغاز کردیم، چراکه می‌دانستیم مسیر آینده و پیش روی کشور در دستان دانش بنیان هاست.
بهاروندی با اشاره به این که در شرایط آغاز برنامه هفتم توسعه هستیم باید فرهنگ اقتصادی بر مبنای رشد برنامه‌ریزی و هدایت شود، افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان واقعی مایه افتخار و خرسندی است و همکاری های مشترک فی مابین بانک و صندوق موجب خواهد شد تا شرکتهای واقعی حمایت شده و ایده های خلاق اجرایی شوند.
وی با اشاره به راهبرد اصلی بانک کارآفرین در سال جاری مبنی بر حمایت از حوزه های سلامت، غذا و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: باید مبنای فعالیت ما نه حمایت شعاری که حمایت واقعی از ایده ها و شرکتهایی باشد که می‌توانند کشور را در دنیا سرآمد کنند و در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به این مسیر ادامه خواهیم داد.

تفاهم نامه با صندوق

نخستین گام اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان برداشته شد
دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در نشست امضای تفاهم‌نامه با بانک کارآفرین گفت: با امضای این تفاهم نامه نخستین گام اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون مزبور مبنی بر سرمایه‌گذاری مشترک بانک‌‌ها با صندوق نوآوری در اجرای طرح‌های دانش بنیان برداشته شد.
وی ادامه داد: البته بر آن هستیم تا تفاهم نامه های مشابه دیگری نیز با سایر بانک‌ها در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور امضا کرده و گام‌های مشترک برداریم.
وحدت تاکید کرد: جان کلام این است که برای رفع بسیاری از مسائل کشور باید به سراغ توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برویم و در این باره بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی در هدایت جریان نقدینگی به سمت تامین مالی نوآوری ایفا کنند.
وی ادامه داد: صندوق نوآوری نقش تسهیل گرانه خود برای تعامل میان بانک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را ایفا خواهد کرد. البته با ظرفیت قانونی موجود شرایط برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌ها و تولیدات‌ آنها در کشور وجود دارد.

تفاهم نامه با صندوق

در این مراسم دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با برشمدرن محورهای این تفاهم نامه گفت: سعی کردیم شرایط را طوری فراهم کنیم که محورهای تفاهم‌نامه از روز بعد از امضای آن قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. در تفاهم‌نامه حتی نحوه مدیریت و چهارچوب و اعداد را پیش بردیم و به توافق اولیه دست پیدا کردیم و می‌توانیم آن را از همین امروز اجرایی کنیم.

تفاهم نامه با صندوق

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.