×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، مهدی رحمتی، سرمربی آلومینیوم اراک، پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، باید درباره مساله مهم‌تری صحبت کنم. چند وقتی است که در صدا و سیمای ما باب شده است که افراد راحت به خودشان اجازه می‌دهند به اسطوره‌های این مملکت، به کسانی که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند، خیلی راحت بی‌احترامی کنند. این یک مساله کاملا فوتبالی است و من به جنبه‌های دیگر آن کاری ندارم. علی دایی و یحیی گل‌محمدی و بقیه کسانی که برای فوتبال زحمت کشیدند، کسانی نیستند که بتوانیم راحت به آن‌ها، آن هم در صدا و سیمای کشور بی‌احترامی کنیم. هم من ناراحت هستم و هم خیلی از مردم خوب کشورمان ناراحت هستند. از همین تربیون که مصاحبه‌اش در صدا و سیما پخش می‌شود،‌از مسئولان خواهش می‌کنم یک فیلتری برای کسانی که تربیون دارند، مد نظر قرار گرفته شود.

او ادامه داد: می‌دانید روزهایی بوده است که ما با گل‌های دایی، گل‌محمدی و بقیه بزرگان فوتبال خوشحالی کردیم؟ بازی ایران و استرالیا یادتان هست؟ من هنوز آن موقع فوتبالیست نشده بودم اما پس از آن بازی، خودم در خیابان داشتم خوشحالی می‌کردم. این افراد برای کشور ما افتخار کسب کردند. کسی نیست که در فوتبال دنیا، علی دایی را نشناسد. دایی سال‌ها آقای گل جهان بوده است و همه او را می‌شناسند. شاید خیلی از مردم دنیا پرچم ایران را نشناسند اما علی دایی را می‌شناسند؛ همانطور که آمار گرفته بودند که در فوتبال دنیا، نزدیک به ۳۰ درصد مردم دنیا، پرچم انگلیس را نشناسند اما دیوید بکام را می‌شناسند. بازهم خواهش می‌کنم یک فیلتری مد نظر قرار گرفته شود. اجازه ندهند هرکسی بخواهد به اسطوره‌های ورزش و هنر و موسیقی ما بی‌احترامی کند و با این مساله باید برخورد شود.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: به تیم فولاد تبریک می‌گویم. این سه امتیاز مبارک فولاد باشد. اصلا از خودم راضی نیستم. از بازیکنان تیمم راضی نیستم. ما تا قبل از گلی که خوردیم، به حریف موقعیت ندادیم و در بقیه بازی، توپ و میدان در اختیار ما بود و فولاد داشت از اندوخته خود دفاع می‌کرد. شاید به خاطر دفاع فولاد بود که ما نتوانستیم موقعیت ۱۰۰ درصد گل داشته باشیم اما فکر می‌کنم ضربه سر وحید محمدزاده باید گل می‌شد. من از خودم راضی نیستم و مسئولیت این نتیجه بر عهده من است. از طرفداران عزیز عذرخواهی می‌کنم. ما باید جایگاه خود را بدانیم. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید خیلی بیشتر از این‌ها زحمت بکشیم. ما بازی را خوب شروع نکردیم و اگر خوب شروع می‌کردیم، گل نمی‌خوردیم. بازهم به فولاد تبریک می‌گویم و انتظار من از بازیکنان بیشتر است و باید تمرکز تیمی ما بیشتر باشد.

رحمتی درباره نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر گفت‌: فوتبال ما خیلی مشکل دارد و باید برای این مساله، باید ساعت‌ها وقت گذاشت. هم طرفداران فوتبال هم مدیران کم‌حوصله هستند و بیشتر مربیان به دنبال این هستند اول گل نخورند و بعد به نتیجه برسند. در فوتبال دفاع کردن راحت است اما حمله کردن و موقعیت‌سازی سخت است که شما دیدید بازیکنان ما این کار را انجام دادند اما برخی اوقات بدشانسی، باعث گل نشدن موقعیت‌ها می‌شود. الان نکونام نزدیک ۳ سال است در فولاد کار می‌کند و بازیکنان خودش را گرفته است و تفکرات خودش را منتقل کرده است و بازیکنان هم دیدید که داشتند آن کارهای مورد نظر را انجام می‌دادند. ما نیاز به زمان داریم  و گام به گام بهتر می‌شویم. این دومین پنجره نقل و انتقالاتی من است و بازیکنان از ما جدا خواهند و بازیکنان جذب می‌شوند که انگیزه داشته باشند و به آلومینیوم کمک کنند.

او درباره سیستم دفاعی تیم فوتبال فولاد گفت: باید به سبک هر مربی احترام گذاشت. من درباره تیم فولاد نمی‌خواهم صحبت کنم اما در بازی پرسپولیس و تراکتور هم به همین شکل باختیم. ما در بازی مقابل تراکتور، بالای ۱۰ موقعیت خطرناک داشتیم. مشکل ما، تمرکز است و تیمی بخواهد جایگاه بالایی داشته باشد، باید تمرکز خود را حفظ کند.

رحمتی درباره رقابت‌های جام حذفی خاطرنشان کرد: ما برای جام حذفی و لیگ برتر برنامه داریم و از همان روز اول سعی می‌کنیم با تمام قوا به میدان برویم. نمی‌خواهم تیمی را ضعیف ببینیم. با تمام توان خود در جام حذفی به میدان می‌رویم. بحث استراحت و میدان دادن به جوانان نیست. ما تا نیم‌فصل اول به جمع بندی رسیدیم که چه بازیکنانی به ما می‌توانند کمک کنند و کدام بازیکنان باید از ما جدا شوند. قطعا برای جام حذفی برنامه داریم. دیدگاه ما نسبت به آلومینیوم، حفظ جایگاه سال قبل و حفظ روند خوب خودمان است. همانطور که می‌بینید تیم‌های بزرگ نمی‌توانند به راحتی ما را ببرند یا با حداقل گل شکست می‌خوریم. بیشتر هدف‌گذاری ما برای سال آینده است اما با تمام قوای خود در جام حذفی حاضر می‌شویم تا ان‌شاءالله دوباره به فینال برویم.

رحمتی درباره گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص نقل و انتقالات آلومینیوم مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: ما با هیچ بازیکنی فعلا صحبت نکردیم. من برخی از بازیکنان را در اختیار باشگاه قرار دادم. قطعا بازیکنانی که تا الان با ما بودند، از ما جدا خواهند شد. دیگر انرژی این را ندارم که بخواهم به موارد بیهوده اصرار کنم. اگر قرار بود اتفاقی رخ دهد، تا نیم‌فصل رخ می‌داد  و وقتی اتفاقی رخ نداده است، این بازیکنان از جمع ما جدا خواهند شد.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، با تاخیر وارد کنفرانس مطبوعاتی شد و این مساله باعث دلخوری اصحاب رسانه شد و خبرنگاران حاضر به پوشش صحبت‌های این مربی نشدند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.