×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد تولید فولاد مبارکه در گرو افزایش میزان بهره‌وری نیروی انسانی این مجموعه است

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه در ادامه گفت: روند توسعه تولید در کشور با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده است. طراحی مناسب و متوازن در فولاد مبارکه موجب شده که همواره عملکرد خوبی در روند تولید، ظرفیت و بهره‌وری این شرکت وجود داشته باشد. فولاد مبارکه بهره‌وری صد در صدی در تولید داشته و میزان و تنوع محصولات تولیدی و تولید محصولات ویژه این شرکت متناسب با نیاز بازار، ازجمله شاخص‌هایی است که فولاد مبارکه را در تحقق تولید در کشور متمایز کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: با افزایش میزان بهره‌وری نیروی انسانی در فولاد مبارکه، میزان تولید در این مجموعه نیز رشد خواهد کرد. مجموع تناژ تولید در فولاد مبارکه به ازای هر نفر-ساعت، ۴۶۵ تن است که وضعیت پایداری داشته است. فولاد مبارکه در حوزه تامین، با حمایت بسیار خوبی از سوی تأمین‌کنندگان مواجه بوده که این امر بسیار قابل تقدیر است. بومی‌سازی در فولاد مبارکه منجر به پایداری و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی شده و در سال گذشته صرفه‌جویی ۷۲۰ میلیارد تومانی را برای این شرکت به همراه داشته است.

هرندی در ادامه گفت: یکی از تفاوت‌های فولاد مبارکه با دیگر بنگاه‌های اقتصادی، عدم توقف در شتاب توسعه و سرمایه‌گذاری بوده است. سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های زیادی ازجمله پروژه تکمیل خط نورد گرم ۲ و نیروگاه سیکل ترکیبی است. فولاد مبارکه در سال گذشته در حوزه زیست‌بوم نوآوری و فناوری پیشتاز بوده و این شرکت به هسته‌های نوآور و دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته است.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه همچنین گفت: به در سال گذشته حمله سایبری به فولاد مبارکه به صورت ساختاریافته توسط سازمان‌های امنیتی کشورهای متخاصم با بیش از ۱۴ ماه برنامه‌ریزی ناکام ماند. فولاد مبارکه همواره با موانع زیادی ازجمله رشد قیمت حامل‌های انرژی، کمبود مواد اولیه، محدودیت‌های انرژی، عدم توازن در زنجیره تولید فولاد روبه‌رو بوده اما از طریق بهره‌وری، این موانع را پشت سر گذاشته است.

وی مهم‌ترین عامل ارتقای بهره‌وری در فولاد مبارکه، مشارکت سرمایه‌‌های انسانی در شناسایی و حل مشکلات اشاره کرد و گفت: شاخص نظام پیشنهادها در فولاد مبارکه، شاخص قابل توجهی بوده و نزدیک به ۳۰ هزار پیشنهاد به مرحله اجرا رسیده و درصد مشارکت کارکنان فولاد مبارکه در نظام تحول به ۷۶ درصد رسیده است. تحقق اهداف واحدها، مشارکت فردی در نظام‌های بهبود و تحول، ایمنی و عملکردهای رفتاری ازجمله پارامترهای انتخاب کارکنان به‌عنوان منتخبین بهره‌ور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.