×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۲۶ درصدی کل استخراج در شرکت ملی صنایع مس ایران

ش مس‌پرس، رکورد کل استخراج معدن مس سرچشمه ۱۱۳ میلیون تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است. همچنین در مجتمع مس سونگون طی ۱۰ ماه گذشته استخراج ۴۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تن ماده معدنی و باطله به ثبت رسیده که در مقایسه با رکورد قبلی ثبت شده با بیش از ۲ درصد رشد مواجه است.


در ۱۰ ماه سال‌جاری، استخراج سنگ سولفور شرکت ملی مس به میزان ۴۶ میلیون و ۸۵۸ هزار تن به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشدی ۲ درصدی خبر می‌دهد. 


همچنین مجتمع مس سرچشمه، در زمینه استخراج سنگ سولفور در بازه ۱۰ ماهه میزان ۲۵ میلیون و ۹۱۶ هزار تن را به ثبت رسانده است. استخراج این محصول در معدن مس میدوک ۷ میلیون و ۶۲۷ هزار تن اعلام شده که نسبت به رکورد قبلی ثبت شده با بیش از ۸ درصد رشد مواجه است.  


تولید کنسانتره مس شرکت ملی مس در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۰۰ هزار  تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۶٫۵ درصدی می باشد. این رقم در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۲ هزار و ۷۳۷ تن گزارش شده بود.


میزان تولید کنسانتره واحد تلغیظ سرچشمه طی ۱۰ ماه نخست سال‌جاری ۶۲۱ هزار و ۲۸۹ تن بوده که با توجه به رکورد قبلی ثبت شده در سال ۱۴۰۰ رشد ۱٫۶ درصدی را نمایش می دهد. همچنین کنسانتره مس میدوک در این مدت به تولید ۱۴۱ هزار و ۴۷۳ تن رسیده که نسبت به رکورد قبلی، حاکی از رشد بیش از ۸ درصدی است.


شرکت ملی صنایع مس ایران، در زمینه تولید کنسانتره مولیبدن در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۸۲۴ تن بوده که این میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۷ هزار و ۱۰۵ تن ثبت شده است و از رشد ۵۲ درصدی برخوردار می باشد. تولید کنسانتره مولیبدن واحد تلغیظ سرچشمه نیز در این مدت ۸ هزار و ۲۱۵ تن اعلام شده که نسبت به آخرین رکورد ثبت شده، ۵۲ درصد رشد داشته است.


واحد تلغیظ مجتمع سونگون نیز با تولید این محصول توانست رکورد ۲ هزار و ۶۰۹ تنی با رشد بیش از ۲۸ درصدی را به ثبت برساند.


میزان تولید آند ذوب سرچشمه در این مدت ۲۰۳ هزار و ۱۶۷ تن بوده که  نسبت به رکورد قبلی با رشد ۲٫۵ درصدی همراه بوده است و همچنین میزان تولید کاتد پالایشگاه سرچشمه ۱۶۲ هزار و ۶۳۰ تن به ثبت رسیده که در مقایسه با رکورد قبلی نشان از رشد ۶٫۶ درصدی دارد. 


لازم به ذکر است، کل استخراج شرکت ملی صنایع مس ایران در دی ماه ۱۴۰۲،  25 میلیون و ۶۰۳ هزار تن ثبت شده که این مقدار بیشترین میزان استخراج طی یک ماه از ابتدای راه اندازی شرکت بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.