×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
رشد ۷۰ درصدی منابع و مصارف در استان اردبیل

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اولین جلسه کمیته راهبردی مدیریت شعب استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ با حضور روسای شعب استان، بازرس ویژه مدیرعامل ، معاون مدیریت، روسای دوایر و کارشناسان مدیریت با رعایت پروتکل های بهداشتی در دو گروه در تاریخ های ۱۸ و ۲۰ خرداد به صورت مجزا برگزار شد.

کریمی گفت : با تلاش همه کارکنان بانک توفیقات خوبی نصیب استان شده که از جمله آن می توان به رشد ۷۰ درصدی منابع و مصارف ، کنترل مطالبات غیرجاری به طوری که سهم استان اردبیل از کل مطالبات بانک توسعه تعاون در سطح کشور زیر یک درصد بود، افزایش سهم بانک از سهم منابع و مصارف شبکه بانکی استان ، عملکرد بانک در صدور اسناد خزانه اسلامی ، تشکیل بزرگترین پرونده اعتباری استان و پرداخت اولین تسهیلات خرید دین و صدور lcدر استان اشاره کرد، که این موفقیت ها در سایه رعایت اصول مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و تلاش جمعی به وجود آمده است.

در ادامه جلسه مدیر شعب استان اردبیل افزود: سال گذشته استان به لحاظ درصدی عملکرد قابل قبولی داشته لیکن ملاک ارزیابی، مقایسه و رتبه بندی حجم تغییرات در شعب می باشد و درصد تحقق برنامه نیز ملاک ارزیابی شعب و مدیریت شعب استان است لذا ضروری است شعب بر حجم عملیات متمرکز شده و درصد تحقق را فقط معیار کنترلی کوتاه مدت برای خود ارزیابی در نظر بگیرند.

مدیر شعب استان اردبیل هدف کلی اعطای تسهیلات در بانک توسعه تعاون را حفظ و ایجاد اشتغال و کمک به رونق تولید دانست و بر پرداخت تسهیلات کیفی و بازاریابی اعتباری برای جذب و پرداخت کامل اعتبار تخصیصی با لحاظ کردن مزیت و پتانسیل هر شهرستان تاکید کرد.

همچنین وی نظارت ایجابی بر کارکنان، ایجاد فضای پر نشاط و آرام، صیانت از همکار و جانشین پروری را از وظایف روسا و سرپرستان شعب دانست و اضافه کرد: شعب درجه پنج با منابع زیر ۳۰۰ میلیارد ریال فاقد توجیه بوده لذا جذب منابع ،اولویت اصلی در شعبه است.

کریمی ادامه داد :با توجه به حجم سنگین برنامه عملیاتی سال جاری، عملگرا بودن ، تدوین برنامه در شعبه، جذب منابع ، اصلاح ترکیب سپرده ، پیگیری مطالبات غیر جاری، کیفی کردن جلسات شعب ، بخشنامه خوانی و عدم پیش داوری و عدم قضاوت های شخصی در پرونده های اعتباری از اولویت های اجرایی امسال است .

کریمی بر ایفای مسئولیت اجتماعی بانک ، تسهیل گری در پرداخت تسهیلات ، افزایش تعامل بین سازمانی ، دیدار مرتب روسا و سرپرستان شعب با مقامات شهرستانی و ارائه گزارشی از اقدامات بانک برای فرمانداران ، ائمه جمعه نمایندگان مجلس توجه به تسهیلات کارمزد محور برای نیل به سود دهی ، صدور ضمانت نامه ، lcو تسهیلات خرید دین تاکید کرد.

مدیر شعب استان مسئولیت در قبال همکاران و خانواده همکاران را نیز متذکر شد و بیان کرد در کنار جانشین پروری ، نظارت هوشمندانه همراه با اعتماد که نتیجه آن صیانت از آینده همکار و امنیت شغلی آن ها را در پی دارد باید در نظر گرفته شود.

کریمی وظیفه واحدهای نظارتی درون سازمانی بانک را در این مقطع زمانی بسیار حساس دانست و عنوان کرد: واحدهای نظارتی بانک جزو کارکنان این مجموعه بوده و همانند سایر همکاران از این مجموعه حقوق می گیرند و همه ما در یک کشتی نشسته ایم و هدف کلی بانک را با عناوین مختلف پیگیری و دنبال می کنیم ، لذا نگاه نظارتی در استان باید همراه با ایجاد انگیزه ، تبدیل همکاران ریسک گریز به ریسک پذیر با رویکرد کارشناسی و تحلیلگراباشد.همچنین در کنار نگاه های نظارتی اهداف و برنامه های عملیاتی بانک در سطح استان و کلان بهبود و از طرفی امنیت شغلی و آرامش شغلی همکار و به تبع آن آرامش فکری خانواده همکاران نیز تامین شود.

مدیر شعب استان در ادامه تحلیل عملکرد بر اساس ترازنامه را از وظایف کلیه روسای شعب ، معاونین شعب و مسئولان واحدهای مدیریت شعب دانست و عنوان کرد :همچنان که در تحقق موفقیت ها سهیم هستیم در زیان سال ۱۳۹۹ بانک در استان به طور قطع سهیم هستیم ، خودمان قضاوت کنیم که سهم ما از زیان استان چقدر است و امید است تغییر رویکردها و نگاه ها را هر کس در گام اول از خود شروع کند .

رویکرد پرداخت تسهیلات باید تولید محور و اشتغال محور باشد چرا که خلق پول از طریق پرداخت تسهیلات منجر به افزایش حجم نقدینگی می شود اگر پرداخت تسهیلات منجر به سرمایه گذاری فیزیکی نشود موجب تورم خواهد شد .لذا باید در پرداخت تسهیلات نظارت کافی و مستمر بر نحوه مصرف اعمال شود.

کریمی عنوان کرد:هر چند در سال اخیر شاهد موفقیت هایی در استان بودیم اما این پیشرفت ها در شعب عمدتا به صورت تک بعدی بوده و نتیجه اینکه تاثیر این توفیقات تک بعدی براستان زیاد قابل ملاحضه نبوده است.

مدیر شعب استان اردبیل بر تعیین تکلیف واحدهای معرفی شده از سوی استاندار اردبیل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که شامل ۲۹۱ طرح تعاونی و غیر تعاونی می شود ،تاکید کرد . وی ادامه داد: طی ۱۰ روز آتی این طرح ها باید تعیین تکلیف نهایی شود و این کار از مصادیق اصلی اهتمام همکاران در امر بازاریابی اعتباری است.

کریمی : در کنار رصد کردن رفتار رقبا در شهرستان به منظور کسب حداکثری سهم خود از بازار ، شناسایی مزیت های مطلق و نسبی شهرستان را در تحقق اهداف بسیار مهم شمردند .

مدیر شعب استان پرداخت تسهیلات برای اشخاص حقوقی طرح های دانش بنیان ، طرح های دارای ارزش افزوده و دارای اشتغال بالا را نیز از اولویت های اصلی بانک عنوان کرد، ضمن اینکه در این مسیر نباید از پرداخت تسهیلات خرد که نوعی عدالت در توزیع استان را به دنبال دارد غافل شویم.

در ادامه روسا و سرپرستان شعب و نیز کارشناسان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.