×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رفتارهای غیراخلاقی‌ مختص سینما نیست

اکبر رحمتی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در پاسخ به این پرسش که چه نظر و عقیده ای درباره جنبش می‌تو و خشونت علیه زنان دارد، گفت: من این خبرها را نمی خوانم و دنبال نمی کنم و صرفا مطالب را افواهی (مطلبی که دهان به دهان گشته است) می شنوم و این که چنین صحبت هایی مطرح شده است.

بازیگر فیلم سینمایی شهر زیبا (اصغر فرهادی ۱۳۸۲) ادامه داد: درهرکاری که بودم محیط حاکم بر کار، دوستانه و خانوادگی بوده است و اصلا این مسائل را حس نکرده ام.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به تفاوت رویدادها در فضای مجازی و حقیقی یادآور شد: این روزها گستردگی و همه گیری ارتباط اینترنتی باعث شده است که مسائلی در این فضا مطرح شود که بعضا عجیب هستند؛ در حالی که در فضای حقیقی حتی اگر خدایی نکرده اتفاقی هم بیفتد، می تواند با رویکردی حکیمانه حل شود.

رفتارهای غیراخلاقی‌ مختص سینما نیست

صنعت تصویر و سینما نباید به دلیل رفتارهای غلط برخی محکوم شود

بازیگر سریال کلاه پهلوی (سید ضیاءالدین دری ۱۳۹۱) با اشاره به حواشی جنبش می‌تو و اظهارنظرهایی که حول محور این موضوع در فضای مجازی شکل گرفت، اظهار داشت: موضوعاتی که در ماه های اخیر مطرح شده بیشتر به نظر می رسد که جنجال های رسانه ای است و محتوایی شبیه به مطبوعات زرد دارد.

رحمتی تاکید کرد: نمی توانم این مسئله را درک کنم که چرا چنین موضوعاتی مطرح و بزرگنمایی می شود.

بازیگر تئاتر بر دار شدن منصور حلاج (سیاوش طهمورث ۱۳۵۹) در پاسخ به این پرسش که آیا مطرح شدن این مشکلات را یک ایراد و اشتباه می‌پندارد، عنوان کرد: خیر نفس این موضوع را اشتباه نمی‌دانم؛ حرف من این است که در هر صنف و شغلی اگر بخواهید موشکافانه بررسی کنید این موضوعات مطرح است و چنین رفتارهای غیراخلاقی‌ای مختص سینما نیست.

وی افزود: ضمن این که نباید به خاطر یک مشکل یا ناهنجاری کل یک فرایند زیرسوال برود؛ همچنان که نباید صنعت تصویر و سینما به دلیل رفتارهای غلط برخی محکوم شود.

رفتارهای غیراخلاقی‌ مختص سینما نیست

متاسفانه این روزها هیچ کس، هیچ کس را قبول ندارد

بازیگر فیلم سینمایی شهر زیبا (اصغر فرهادی ۱۳۸۲) تصریح کرد: متاسفانه این روزها هیچ کس، هیچ کس را قبول ندارد و همه به یکدیگر دشنام می دهند؛ درحالی که وقتی محیطی دوستانه باشد چنین رویکردهایی محل بروز و ظهور ندارد؛ مهمترین چیزی که گم شدۀ این جریانات است این است که علاقه‌ای به هم نوع وجود ندارد، درحالی که آدم ها باید همدیگر را دوست داشته باشند و همدیگر را قبول کنند.

رحمتی یادآور شد: این بیرحمی‌ها را وقتی می بینیم که برای یک مطلب هزاران نقد وجود دارد اما دریغ از یک تشکر، به عبارتی همه مخالف هم هستند و اخلاق و محبت در جامعه ما گم شده است.

رفتارهای غیراخلاقی‌ مختص سینما نیست

به گزارش ایرنا، اکبر رحمتی (۱۳۲۸ تهران) فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۴۶ در تئاتر آغاز نمود و سپس از سال ۱۳۵۱، وارد تلویزیون شد.

رحمتی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است و اولین فیلم سینمایی که در آن ایفای نقش کرده فیلم رسول پسر ابوالقاسم کاری از داریوش فرهنگ بود و پس از آن نیز در اولین تجربه حرفه ای خود در تلویزیون در سریال شاه شکار اثری از سعید نیک پور حضور پیدا کرد.

وی در طول دوران فعالیت خود در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده و در دهه ۷۰ و ۸۰ بسیار پر کار بود؛ از جمله آثار مشهور او می‌توان به سریال خوش رکاب، روزهای مهتابی، دفترخانه شماره ۱۳ و کلاه پهلوی اشاره کرد.

دفترخانه شماره ۱۳ (سید وحید حسینی ۱۳۸۸)، کلاه پهلوی (سید ضیاءالدین دری ۱۳۹۱)، هست و نیست (حسین سهیلی زاده ۱۳۹۶)، گمشدگان (رضا کریمی ۱۳۹۶)، پدر (بهرنگ توفیقی ۱۳۹۷) و برسر دو راهی (بهرنگ توفیقی ۱۳۹۷) از جمله نقش‌آفرینی‌های رحمتی در تلویزیون؛ شیفت شب (نیکی کریمی ۱۳۹۳)، ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی ۱۳۹۳)، مکس (سامان مقدم ۱۳۸۳) و شهر زیبا (اصغر فرهادی ۱۳۸۲) فیلم‌های سینمایی در کارنامه رحمتی؛ و زمستانه (رضا ژیان ۱۳۵۴)، بر دار شدن منصور حلاج (سیاوش طهمورث ۱۳۵۹)، شاهزاده و گدا (هادی مرزبان ۱۳۶۲) و  دکتر فاستوس (ایرج راد ۱۳۶۳) از جمله هنرمندی‌های رحمتی در صحنه تئاتر هستند.

رفتارهای غیراخلاقی‌ مختص سینما نیست

بیانیه‌ای که به امضای صدها زن رسید

به گزارش ایرنا، ۱۲ فروردین دست اندرکاران زن سینما در بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز نسبت به آن‌چه «خشونت علیه زنان» در این حرفه نامیده‌اند فریاد اعتراض سر داده‌ و تقاضای شفاف خود برای رسیدگی به مصادیق تعریف شده این خشونت را از نهادهای خانه سینما، سینماگران، منتقدان و مخاطبان اعلام کردند.

این بیانیه که به امضای صدها زن شاغل در سینمای ایران و چهره‌های سرشناسی چون نیکی کریمی، هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی و بسیاری از بازیگران شناخته شده رسیده است (و هنوز نیز بر تعداد امضاهای آن افزوده می‌شود) به جامعه سینمایی ایران در مورد شدت و گستردگی آزارها علیه زنان که برای اولین بار به یک فریاد جمعی تبدیل شده، هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفین هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.