×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
روزانه ۳.۲ میلیون ماسک ۳ لایه و N۹۵ تولید می‌شود

تجارت گردان | روزانه ۳.۲ میلیون ماسک ۳ لایه و N۹۵ تولید می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد مخبر در آغاز به کار رسمی پویش ملی “احسان سلامت” در محل سامانه ۴۰۳۰ اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ، سامانه ۴۰۳۰ را با همکاری وزارت بهداشت به منظور ارائه مشاوره پزشکی و درمانی به مردم راه‌اندازی کردیم و درحال حاضر ۲۰۰۰ پزشک و پزشک یار بطور شبانه‌روزی به سئوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ میدهند و روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود.

او افزود: با مشارکت وزارت بهداشت طرح ملی غربالگری نیز ازطریق این سامانه انجام و در بسیاری از موارد تیم‌های پزشکی ستاد اجرایی با بیماران تماس می‌گیرند و بطور مرتب آنها را تحت نظر دارند. یکی دیگر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام، اختصاص ۳ میلیارد تومان بودجه برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک و محلول و ژل ضدعفونی درمناطق محروم سراسر کشور بود که در روزهای اخیر این بسته‌ها توسط نیروهای جهادی ستاد اجرایی در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

او با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی “احسان سلامت” تصریح کرد: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه تأمین اقلام بهداشتی برای مردم مناطق محروم و افراد پرخطر و بیماران کرونایی ، ازطریق بستر سامانه ۴۰۳۰، این پویش را راه‌اندازی کردیم و مبلغ یک میلیارد تومان هم برای شروع کار اختصاص دادیم و قرارمان هم این است که به هر میزانی که مردم دراین پویش مشارکت کنند ، ستاد اجرایی فرمان امام هم همانقدر دراین زمینه بودجه اختصاص بدهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات این ستاد درخصوص تولید اقلام ضدکرونایی گفت: این خبر خوب را به مردم شریف ایران روزانه ۳ میلیون ماسک ۳ لایه و ۲۰۰ هزار ماسک N95 تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

مخبر افزود: در حال حاضر در کارخانجات ستاد اجرایی فرمان امام روزانه ۴۰۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی، ۳۰۰ هزار ماسک، ۴هزار لباس ایزوله پزشکان ، ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز و بای پپ و هفته‌ای ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا تولید می‌شود که همه این اقلام جهت توزیع بین مردم و مراکز درمانی ، تحویل وزارت بهداشت شده و به امید خدا تا پایان فروردین کشور رادر زمینه تأمین این اقلام بی‌نیاز و خودکفا می‌کنیم.

جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت نیز دراین مراسم با قدردانی از تلاشهای جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه مقابله با کرونا گفت:در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس ، تمام بیمارستانها و مراکز درمانی ما شاهد حجم زیادی از مراجعانی بودند که اغلب آنها صرفا سئوال و دغدغه داشتند ، اما پس از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ توسط ستاد اجرایی و جلب اعتماد مردم، آمار مراجعان به بیمارستانها و مراکز درمانی اکنون به یک پنجم کاهش یافته است.

او افزود:سامانه ۴۰۳۰ نه تنها به سئوالات مردم و دغدغه‌های آنهال پاسخ می‌دهد، بلکه افراد پس از شرکت در تست ابتلا به کرونا ، درصورت نیاز به مراکز درمانی معرفی میشوند و یا مشاوره لازم درخصوص قرنطینه شدن خانگی به آنان ارائه میشود و پزشکان این مرکز با آنها تماس میگیرند و بطور مرتب پیگیر وضعیت درمانی آنها هستند.

او گفت: پویش جدید احسان سلامت کار بسیار بزرگی است چرا که برخی افراد پرخطر و مناطق محروم دسترسی کافی به مواد بهداشتی و ضدعفونی ندارند و ازاین طریق میتوان خلأ موجود را برطرف کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.