×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
رکورد شکنی تولیدات فولاد مبارکه در فروردین ماه ۱۴۰۱

به گزارش تجارت گردان، در چند سال اخیر رهبر انقلاب شعار سال را با محوریت تولید نامگذاری کرده اند و با توجه به اینکه محصولات فولادی به عنوان مواد اولیه بسیاری از صنایع تولیدی کشور به شمار می رود، شرکت فولاد مبارکه سرلوحه کار خود را افزایش تولیدات خود در نظر گرفت، تا در این روزهایی که با تحریم های امریکایی ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی با کشورمان به راه انداخته اند بتوانیم با تولیدات داخلی از این شرایط خارج شویم.

افزایش تولید در حوزه محصولات فولادی موجب وفور در بازار می شود و این وفور کالا کاهش قیمت را به ارمغان می آورد، از سوی دیگر افزایش صادرات کالا و به دنبال آن ارزآوری برای کشور فراهم می شود و نهایتا می توان گفت فولاد مواد اولیه به حساب می آید و چرخه بسیاری از صنایع با تامین آن می چرخد و اگر صنایع دیگر رونق گیرد موجب بالا رفتن اشتغال آفرینی در کشور نیز می شود.

آن طور که آمارها نشان می دهد شرکت فولاد مبارکه اصفهان توانسته در فروردین ماه سال جاری رکورد تولیدات خود را بیفزاید و موجب شود فروردین ماه رکوردشکنی تولیدات فولادی برای کشور رقم بخورد؛ در گزارش پیش رو نگاهی انداخته ایم به آمارهای تولید شرکت فولاد مبارکه که در ادامه می خوانید:

آمارها چه می گویند؟

فروردین ماه سال جاری را می توان به نام ماه طلایی تولید محصولات فولادی دانست چرا که بسیاری از محصولات شرکت فولاد مبارکه در این ماه با افزایش تولید رو به رو شده است و حتی موجب شده که تعادل قیمتی نیز در بازار به ارمغان آورد.

یکی از مهم ترین تولیدات این مجموعه آهن اسفنجی است که در ماه گذشته تولید آن به ۷۵۲ هزار و ۳۵۰ تن رسید و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این محصول ۲۳ هزار و ۹۶ تن افزایش داشته است که این اقدام به همت  واحد‌های احیای مستقیم شماره ۱ و۲ ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه صورت گرفته است.

از دیگر افتخارات این مجموعه تولید ۵۰۴ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گرم به همت فولاد مردان ناحیه نورد گرم است که طبق آمارهای موجود این رقم به نوعی رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است چرا که رکورد قبلی  ۵۰۰ هزار و ۲۷۲ تن مربوط به سه سال پیش بوده است.

تختال از دیگر محصولات  تولید شده فروردین ماه گذشته این مجموعه بوده است که به همت مهندسان و کارگران تولید این محصول به مرز  ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است و این در حالی است که مهرماه سال گذشته تولید این محصول  به میزان ۷۱۲ هزار و ۳۶۱ تن بوده است که نشان از همت بالای جوانان این سرزمین دارد.

تولید ماهیانه ۲۰ هزار و ۷۱۵ تن کلاف سرد در ناحیه نورد سرد این شرکت دیگر رکورد ثبت شده در فروردین ماه سال جاری بوده است؛ همچنین تولید ماهانه ۱۳۳ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۴۰ هزار تن کلاف گرم آخرین رکورد ثبت شده این شرکت در فروردین ماه سال جاری است.

آغاز خوش سال« تولید، دانش بنیان ها و اشتغال آفرینی»

مدیران فعال و نیروهای خبره شرکت  فولاد مبارکه توانستند در سالی که به نام « تولید، دانش بنیان ها و اشتغال آفرینی» از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده در نخستین ماه سال این شعار را به عمل تبدیل کنند و میزان تولید خود را افزایش دهد و ماه طلایی را برای خود ثبت کند.

فولاد مبارکه در نظر دارند با به کارگیری دانش بنیان ها میزان تولید محصولات خود را بیفزاید تا گامی بلند در صنعت فولاد کشور برداشته شود و از سوی دیگر با به کارگیری علوم و تجهیزات کاملا بومی و بدون نیاز به خارج این امر محقق شود.

– [x] در حال حاضر صنعتگران فولاد مبارکه در تلاش هستند این ثبت رکورد خود را نه تنها حفظ کنند بلکه بیفزایند، این اقدام فولاد مبارکه نشان دهنده آن است که چطور بدون سرمایه گذاری خارجی ها و با همین ظرفیت موجود در کشور توان افزایش تولید وجود دارد.

همت بلند فولادگران مبارکه

ناگفته نباشد اقدام شرکت فولاد مبارکه طی یک برنامه ریزی و همت مدیران، کارکنان و کارگران بوده است که این امر محقق شد، بنابراین سایر شرکت های تولیدی در کشور نیز  با اجرای برنامه های بلند مدت و میان مدت در صورت اجرای صحیح آن می توانند همانند فولاد مبارکه به این درخشش برسند، برای نمونه ناحیه نورد گرم موفق شد با تولید ماهانه ۵۰۴ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گرم رکورد تازه‌ای به ثبت رساند و رکورد پیشین به میزان ۵۰۰ هزار و ۲۷۲ تن در فروردین ۱۳۹۸ را ارتقا دهد؛ آماری که نشان می دهد دوسال زمان برای این افزایش تولید گذرانده شده است.

گفتنی است، براساس آمارهای منتشر شده شرکت فولاد مبارکه  یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی تولید فولاد  کشور  بلکه در خاورمیانه به حساب می آید. این شرکت، بخش قابل‌توجهی از تولید صنعت فولاد کشور را در اختیار دارد و همواره کوشیده به‌عنوان سازمانی جهانی تراز بیش از ۵۰ درصد فولاد مورد نیاز کشور را برای استفاده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفیل تولید کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.