×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمین برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار شد 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران در محل نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی حضور بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان با هدف بازدید از آخرین دستاوردها در حوزه  صنعت ساختمان تعمیرات ساختمان دانش بنیان ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون نهاد واسطی بین دولت و بخش خصوصی است، افزود: در نهضت ملی  مسکن طولانی بودن زمان ساخت یکی از مشکلات عمده است که  برای کاهش زمان ساخت و در نهایت کاهش قیمت مصرف کننده تلاش می شود.

اکبری با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی از دیگر موارد مهم در اجرای نهضت ملی مسکن به شمار می رود، گفت: در تلاش هستیم تا با تدوین بهترین ضوابط و دستورالعمل ها از طریق حلقه واسط که همان اتاق تعاون است بتوانیم شرایط مطلوب را برای سازندگان در ساخت تولید مسکن ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرانید تولید زمین فرآیند طولانی و زمان بری است گفت: در قانون تکلیف شده ایم در طی ۴سال  ۴ میلیون مسکن بسازیم که لزوما همه آنها مسکن حمایتی نیستند .

وی گفت: در حال حاضر  برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است. همچنین ۳۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی و به صورت خود مالکی ساخته شده است. که این رقم با حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که در مراحل ساخت توسط نیروهای مسلح و سایر سازندگان قرار دارد رقم تولید مسکن در دولت سیزدهم را نشان می دهند.

وی ادامه داد: جلسات شورای عالی مسکن هم اکنون هر ۲۰ روز یک بار تشکیل می شود که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.