×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سارا قمی: آبرو و غرور از دست رفته ما برگشت/ دختران فوتبالیست گل کاشتند

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا  با پیروزی ۵ بر صفر مقابل بنگلادش و برد ۴ بر ۲ اردن در ضربات پنالتی، برای اولین بار به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

سارا قمی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از این پیروزی به ایسنا گفت: خیلی خوشحالم که برای اولین بار این اتفاق افتاد. ما سال‌ها خاک خوردیم و همیشه می‌گفتیم چه شد و امروز جواب آن چه شدها را گرفتیم. از همه بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم. با این صعود آبرو و غرور از دست رفته، برگشت.

او در ادامه گفت: دوست داشتم امرز کنار تیم باشم. البته نه به عنوان عضوی از تیم بلکه همچون یک تماشاگر کنارشان باشم.

قمی در مورد قرعه ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها بیان کرد: زمانی که قرعه بازی‌ها مشخص شد، مطمئن بودم که تیم ملی صعود می‌کند چون بنگلادش حریف قدری نبود. از طرفی تیم ملی ما جوان و پرانگیزه است و مطمئن بودم مقابل بنگلادش نتیجه می‌گیریم.  

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران به همگروهی با اردن هم اشاره کرد و گفت: ما همیشه اصطلاحی را برای اردن به کار می‌بردیم و می‌گفتیم اردن گربه سیاه ایران است. البته در گذشته هم با اینکه مقابل این تیم کار سختی داشتیم اما نتیجه می‌گرفتیم. از طرفی تیم ملی اردن هم دو سال تعطیل بود اما در یک سال و نیم گذشته که دوباره تشکیل شده به مسابقات مختلف اعزام شد. با توجه به انگیزه و روحیه‌ای که بازیکنان ما از برد مقابل بنگلادش به دست آورده بودند، مطمئن بودم که نتیجه می‌گیرند.

او افزود: امروز موقع تمرین به بچه‌ها می‌گفتم که ایران حتما می‌برد. بازی حساس بود و دو تیم ریسک نمی‌کردند. به همین دلیل از اول هم احتمال کشیدن کار به پنالتی وجود داشت و می‌دانستم که در ضربات پنالتی هم برنده می‌شویم.

قمی به عملکرد خوب زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی که دو پنالتی اردن را گرفت هم اشاره کرد: کودایی یکی از گلرهای با سابقه تیم ملی است که ۷، ۸ سال در تمام بازی‌ها اعزام می‌شد اما از آنجایی که مربیگری سلیقه‌ای است، چند سالی از تیم ملی دور بود و خوشبختانه دوباره برگشته است. همه بازیکنان ما امروز گل کاشتند و بزرگترین گل برای کودایی بود.

او درباره مرحله نهایی لیگ ملت‌ها که اواخر دی ماه با حضور ۱۲ تیم برتر آسیا برگزار می‌شود، گفت: کار خیلی سختی داریم. همین که الان تاریخ‌سازی کرده‌ایم، کار بزرگی است. همه می‌دانیم تیم‌های برتر آسیا خوب هستند و ما همین که حضور داشته باشیم و بازیکنان انگیزه، قدرت و ایمان را به خودشان داشته باشند که می‌توانیم، خیلی جای امیدواری است چون هیچ وقت فکر نمی کردیم این اتفاق بیفتد اما امروز دیدیم که شد.

قمی در پاسخ به این سوال که در صورت درخواست مریم ایراندوست (سرمربی تیم ملی) به تیم ملی برمی‌گردد؟ گفت: زمانی که تصمیم به خداحافظی گرفتم، خانم ایراندوست مخالف بود. برگشتنم به تیم ملی به شرایط بستگی دارد. اگر همه چیز مثل سابق باشد اصلا برنمی‌گردم. در کل باید ببینیم چه پیش می‌آید.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.