×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ساز و کار بورس برای فروش مصالح، موجب افزایش قیمت ها می شود 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی فرشید پورحاجت رئیس کانون انبوه سازان کشور درباره حضور فولاد و سیمان در بورس و قیمت تمام شده آن‌ها در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: امیدوارم بحث رسیدگی به قیمت های تمام شده مسکن تداوم داشته باشد.

پورحاجت با طرح این سوال که آیا مصالح ساختمانی از بورس خارج شود یا خیر، افزود: در ابتدا باید بررسی شود که بورس سازوکار مناسبی برای این کار دارد یا نه، نیازمند بحث های تخصصی است.

وی اظهار کرد: در بخش ساخت و ساز شهری یا در بخش حمایتی و تکلیفی دولت، بایستی میان ساخت و ساز شهری و دولتی تفاوت باشد اما در سازمان بورس چنین ابزاری وجود نداردو این ساز و کار ها انجام نشده است.

رئیس کانون انبوه سازان با خطاب قرار دادن وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: صحبت ما با وزارت اقتصاد است.چرا ریسک تولید مسکن را کاهش نمی دهید؟ساز و کار کشف قیمت بر چه اساسی است؟

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته که فولاد وارد بورس شده افزایش قیمت آن رقم خورده است.

پورحاجت بیان کرد: ما به زحمات این بخش اذعان داریم اما این همه سوبسید دولتی و سایر مزایا که تعلق می گیرد،باید تفاوتی را ایجاد کند که در این میان هزینه خدمات هم سنگین است.

نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت، با نظرات غالب مخالفت با حضور فولاد و سیمان در بورس، هم اکنون در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.