×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
سامانه پرداخت لحظه ای (پل) در بانک صنعت و معدن کلید خورد

به گفته شهرام ارباب معروف مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ج.ا.ا پیاده‌سازی سامانه پرداخت لحظه‌ای یا پل را مدت‌هاست که در دستور کار خود قرار داده و هم ‌اکنون این سامانه پس از طی مراحل آزمون‌های نهایی به مرحله بهره ‌برداری در شبکه بانکی رسیده است.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: در این سامانه مشتریان می‌توانند با امنیت بیشتر، کارمزد کمتر نسبت به استفاده از سامانه‌های ساتنا و پایا و کارت به کارت در شبکه شتاب از طریق یکی از درگاه های اینترنت بانک یا همراه بانک به صورت آنی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در روز به حساب افراد در بانک‌های دیگر انتقال وجه مورد نظر را انجام دهند.
وی افزود: دارا بودن کد شهاب معتبر برای طرفین تراکنش در این سامانه (پرداخت‌کننده و پذیرنده) الزامی است .همچنین بر خلاف سرویس کارت به کارت، انتقال وجه در سامانه پل بر اساس شماره حساب مبدأ و شماره شبای حساب مقصد صورت می‌پذیرد که این امر ضریب امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
ارباب معروف تأکید کرد: سامانه پل محدودیت زمانی نداشته و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته، امکان انتقال وجه لحظه‌ای از این طریق امکان‌پذیر است و مشتریان می توانند از طریق همراه بانک و یا اینترنت بانک از این خدمت استفاده نمایند. کافی است در بخش انتقال وجه گزینه انتقال آنی را انتخاب کنند و این امکان انتقال وجه از حساب های بانکهای صادرکننده عضو شبکه پل به تمامی شباهای این بانک میسر می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.