×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری افغانستان در بندر کاسپین

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، این قرارداد همکاری شامگاه شنبه (۱۷ تیرماه) بین اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی و علی یوسف پور رییس هیات مدیره شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به امضا رسید.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این قرارداد، گفت: در دولت سیزدهم چند راهبرد اساسی در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد که یکی از آن‌ها جهانی‌سازی این مناطق است و در این زمینه پنج سیاست مهم تعریف شده که تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و داخلی ۲ راهبرد مهم آن محسوب می شود.
حجت الله عبدالملکی افزود: تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری اقتصاد بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله زیرساخت‌های حوزه لجستیک است و دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعریف بسته‌هایی برای سرمایه‌گذاری بوده تا سرمایه‌گذاران خارجی مستقیماً یا با مشارکت شرکای داخلی‌شان سرمایه‌های خود را به مناطق آزاد بیاورند.
عبدالملکی با بیان اینکه این موارد سه نمونه از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری است که برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در مناطق آزاد تهیه شده است، گفت: به موازات این طرح سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در حال انجام بوده و استقبال خوبی از طرف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد ایران، بهشت سرمایه‌گذاری است، افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان اعضای تیم اقتصاد بین الملل جایگاه خودشان را در اقتصاد جهانی بازیابی می‌کنند و منطقه آزاد انزلی نیز در آینده نزدیک در حوزه خزر جایگاه ویژه‌تری ایجاد خواهد کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با تقدیر از شرکت داخلی و سرمایه‌گذار خارجی برای ورود به این پروژه گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدانند که هر کسی در مناطق آزاد در حوزه لجستیک سرمایه‌گذاری کند در آینده نزدیک طلا برداشت خواهد کرد.

این قرارداد در ۸ ماده، ۲ بند و در دو نسخه تنظیم و عصر امروز (یکشنبه ۱۸تیرماه) در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به امضای طرفین رسید.

سرمایه‌گذاری در ساخت، اجاره و بهره برداری و انتقال ۳ پست اسکله و پسکرانه آن به روش B.O.L.T واقع در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با مشارکت سرمایه گذار خارجی به ارزش ۵۰ میلیون دلار از موضوعات این قرارداد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.