×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از کل منابع شبکه بانکی به ۲.۵ درصد رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سهم نقدینگی بانک ضمن افزایش نسبت به پایان سال ۱۴۰۱، به بیش از ۲.۵ درصد کل منابع شبکه بانکی بالغ شده است. در برخی از استان‌ها همچون کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری این عدد به ۱۰ درصد نیز می‌رسد.
یکی از دلایل افزایش منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و عبور از مرز ۲۱۰ همت(هزار میلیارد تومان) استقبال بیش از پیش جامعه از خدمات و محصولات این بانک بوده است. تنها در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون فقره افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفته که خود گواهی بر تمایل مردم به استفاده از خدمات بانک مذکور است.
گفتنی است بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار فقره معادل ۶۷ درصد افتتاح حساب‌های سال جاری به‌صورت آنلاین انجام شده است. همچنین یک میلیون و ۳۰۰هزار فقره وام در بازه زمانی مذکور پرداخت شده که ۴۲ درصد آن نیز به‌صورت آنلاین بوده است. توسعه خدمات غیرحضوری برای تسهیل بیش از پیش فرآیند ارائه خدمت به مشتریان، یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود و آماری که اشاره شد، ناشی از همین نگرش بوده است.
این بانک همچنین تلاش کرده فرآیند دریافت وام را نیز آسان‌تر از گذشته کند و در همین راستا دریافت سفته الکترونیکی را برای تنوع‌بخشی به وثایق دریافتی در دستور کار قرار داده است. در بازه زمانی ۶ماهه نخست سال جاری حدود ۴۴هزار فقره وام با وثیقه قرار دادن سفته آنلاین پرداخت شده است. این عدد معادل ۸ درصد از کل وام‌های آنلاین پرداخت شده توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. در بین مدیریت شعب بانک در استان‌های مختلف، به ترتیب تهران، خراسان رضوی و اصفهان بهترین عملکرد را از منظر پرداخت وام با سفته آنلاین به خود اختصاص داده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.