×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سوم خرداد؛ جشن مضاعف

 به گزارش تجارت گردان به نقل از مس پرس، متن این پیام به شرح زیر است:

به‌نام‌خدا

«فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین است. در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ اگر در دل آتش و خون و گرمای سوزان خوزستان، همانگونه که خداوند وعده داده بود؛ حق بر باطل پیروز شد در سوی دیگر کشور عزیزمان نیز چرخ‌دنده‌های یک صنعت، تکبیرگویان و درست در لحظه آزادی خرمشهر به حرکت درآمد و نخستین شمش مس تولید شد.
بنابراین سوم خرداد برای ما «مسی‌ها» جشن مضاعف است، جشن افتخار و بالندگی است؛ تجلی مقاومت در خوزستان و رونمایی از تعصب و اراده در کرمان. سوم خرداد روز حماسه است هم در جبهه نبرد و هم در جبهه اقتصاد. آن عزم راسخ جوانان بی‌آلایش و صمیمی در نبرد خرمشهر تا فتح «خونین شهر» تقویم تاریخ را تغییر داد و همان انرژی و اعتقاد در روز سوم خرداد و در صحنه‌ای دیگر، جوانان دیار سرداران را چنان به حرکت و امید واداشت که نگذارند چراغ صنعت مس خاموش شود. قصه شکوهمند تولید نخستین شمش مس در لحظه پیروزی رزمندگان اسلام و آنگاه که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یکی از شگفت‌انگیزترین صحنه‌هاست.
این روز بزرگ را گرامی می‌داریم و به روان پاک همه شهدا درود می‌فرستیم. امیدواریم این هم‌زمانی پیروزی‌ها و مدال افتخار به بالندگی بیش از پیش صنعت مس کشور بیانجامد و همچنان تداوم یابد.»


اردشیر سعدمحمدی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.