×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شاخص شناسایی دهک‌ها مربوط به بازه زمانی ۳ تا ۵ سال است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صداو سیما، حجت الله عبدالملکی افزود: میزان گردش های مالی و درآمدهای واریزی از خزانه، بالا و پایین بودن درآمد کارمندان، داشتن یا نداشتن خودرو و قیمت آن، توانایی مالی در سفرهای خارجی، واریزی سودهای سهام و سپرده های بانکی از جمله این شاخص هاست که پایگاه رفاه ایرانیان، دهک شان را آشکار می کند.

وی گفت: بجز دهک دهم، دیگر دهک های کشور که شامل ۹۰ درصد مردم است؛ سرانه یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی گرفتند، بدین صورت که برای سه دهک اول ۴۰۰ و ۶ دهک دیگر ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است.

وزیر تعاون تصریح کرد: نزدیک ۴ تا ۵ میلیون شهروند جزو دهک دهمی بودند که به ناحق یارانه ۴۵ هزار تومانی می‌گرفتند و اکنون از سامانه برچیده شدند و بسیاری از همین ها معترض اند.

عبدالملکی افزود: کسانی که یارانه نگرفتند؛ باید اعتراض خود را در سامانه اینترتی «حمایت» وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir بنویسند و بگویند که دهک دهمی نیستیم که بازنگری می شود.

به گفته وی همچنین تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به مدت ۳ ماه در دسترس معترضان است که کدملی و تلفن همراه سرپرست را دریافت و پرداختی او را بگوید. اگر ایرادی هست؛ تلفن گویا اعتراض او را ثبت می کند.

وزیر تعاون همچنین قول داد اگر معترضی، واجد شرایط شناخته شود؛ یارانه ماه های نگرفته هم برای او واریز می شود.

عبدالملکی در ادامه به شهروندان جامانده از یارانه مژده داد که برای این دسته در حال راه اندازی سامانه ویژه ای هستیم و تا چند روز آینده آماده کار می شود و این افراد برای ثبت درخواست خود چهار ماه ، فرصت دارند.

به گفته او، نزدیک ۸ میلیون شهروند جزو جاماندگان هستند که کمابیش ۵ میلیون آنها، دارای شرایط دریافت یارانه‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.