×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شاخص کل بورس به روند نزولی ادامه داد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیست و یکم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۸۱ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۹۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۳۹  واحدی معادل ۰.۲۲  درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۱۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۱۲۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۶۹۹  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۱۹۱ واحد کاهش به رقم ۹۰۸ هزار و ۷۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۸۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس، کچاد، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی امین، غپاک، وپاسار و دامین، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۲ هزار و ۷۹۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غپاک(لبنیات‌ پاک) با ۴.۷۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، امین، دامین، آبادا و ساراب بود. همچنین نماد معاملاتی کویر(تولیدی فولاد سپید فراب کویر) با ۳.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شستا، لوتوس، نوری، پرداخت، برکت و فایرا قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی امین، آبادا، بوعلی، اپال، شستا، غپاک، سیتا و نمرینو به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.