×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شالویی: قانون خرید آثار هنری، برای حمایت از هنرمندان احیا می‌شود

محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو  با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که برای گروه های هنری، بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است، افزود: آن چه اهمیت دارد این نکته است که بتوانیم قانون حمایت از هنرمندان و خرید آثار هنری را دوباره راه اندازی و احیا کنیم.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، همین قانون زمینه خرید آثار هنری را فراهم می کند، می دانیم که در دوران کرونا، آثار هنری زیادی توسط هنرمندان بزرگ و همه هنرمندان در سراسر کشور، آماده و ارائه شده و در گالری ها نیز به نمایش درآمده است اما برای این که اقتصاد هنر، کمی رونق بگیرد و آثار خریداری شوند، نیاز به حمایت دولتی داریم که تنها از مردم توقع نداشته باشیم که آثار هنری را بخرند و دستگاه دولتی نیز باید در این امر سهیم شوند.

به گزارش ایرنا، قانون حمایت دستگاه های دولتی از آثار هنری در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران، اسفند ماه ۱۳۸۷، به تصویب رسید.

براساس این مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران، دستگاه‌های مختلف دولتی کشور مکلف می شوند تا دو درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای خویش را به خرید آثار هنری فاخر شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، نگارگری، طراحی، آثار حجمی، یادمان، تندیس، سردیس و صنایع دستی تولید داخل برای استفاده در فضاهای کالبدی دستگاه مربوطه و اهدای جوایز و مناسبتهای فرهنگی به کار ببندند.

جشنواره تجسمی فجر به همه ایران می‌رسد

شالویی با اشاره به صدور احکام و شروع کار جشنواره تجسمی فجر، گفت: این دوره نیز بر اساس آیین نامه آغاز جشنواره، برگزار خواهد شد و بر مبنای آن امیدواریم بتوانیم جشنواره ای بسیار باشکوه و با کیفیت بالا و گستردگی فراوان داشته باشیم که نه تنها در تهران در مجموعه های بزرگ به نمایش درآید در مراکز استان ها و شهرستان ها نیز این جشنواره حضور پیدا کند. همه تلاش ما بر این است که بتوانیم بین هنرمند و مخاطب، پیوند و ارتباط صمیمانه ای را برقرار کنیم.

به گزارش ایرنا، محمود شالویی روز ۲۸ مهر ماه در نخستین جلسه شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احکام اعضای شورا را اعطا کرد و با اکثریت آرای شورا در این جلسه سید عباس میرهاشمی به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد.

در این نشست همچنین سرپرست معاونت امور هنری، هادی مظفری را به­ عنوان رییس شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد و احکام منیژه آرمین، محسن حسن ­پور، امیر راد، پریسا شادقزوینی، سیدمسعود شجاعی­ طباطبایی، طاهر شیخ ­الحکمایی، حبیب­ الله صادقی، مینا صدری، علی­ اشرف صندوق­ آبادی، جاسم غضبانپور، سیدعباس میرهاشمی و مسعود نجابتی به ­عنوان اعضای شورای سیاست­گذاری جشنواره اعطا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.