×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاه کلید رسیدن به توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم/ دولت در کنار بانک مرکزی به «تثبیت» توجه کند

علی قنبری؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با ایبِنا در خصوص اهمیت تدوین سیاستگذاری‌های درست برای حفظ سرمایه‌های خارجی و ورود سرمایه‌های داخلی به کشور در راستای توسعه اقتصاد ایران اظهار کرد: در این موضوع شکی نیست که سرمایه‌گذاری اعم از سرمایه‌های داخلی یا ورود سرمایه از آن سوی مرز‌ها به اقتصاد ایران؛ یکی از عوامل موثر در تولید ناخالص داخلی به شمار می‌رود چرا که با افزایش میزان سرمایه گذاری زمینه‌های لازم برای رشد هر چه بیشتر اقتصاد مهیا می‌شود.

وی یادآور شد: رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی بهترین شاخصه‌ای هستند که در امر تولید و افزایش رشد اقتصادی تاثیر گذار است به این خاطر دولت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا با ایجاد ثبات اقتصادی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصاد کشور خود تشویق کنند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیازمند استفاده از ابزار‌های مختلفی است که اولین موضوع آن تثبیت اقتصادی و ارزی است. تا این دو مولفه مهم در اقتصاد به وقوع نپیوندد قطعا نمی‌توان انتظار داشت سرمایه گذاری دربخش‌های مختلف اقتصاد کشور رشد کند.

قنبری معتقد است: تثبیت اقتصادی و سیاسی و شفاف سازی بخش‌های مختلف اقتصاد و مبارزه بی امان تا ریشه کن شدن فساد اقتصادی لازمه حضور و میل به سرمایه گذاری است؛بنابراین برای این موضوع دولت باید در کنار بانک مرکزی که مسئول ثبات ارزی و سیاستگذار اصلی در زمینه پولی است شرایط را برای آرامش و امنیت اقتصادی در ایران مهیا کند و به موضوع تثبیت توجه ویژه داشته باشد.تثبیت 

وی گفت: رشد اقتصادی واقعی که با سرمایه گذاری دربخش‌های مختلف اقتصاد به وقوع می‌پیوندد عامل بسیار مهمی در افزایش رفاه خانوار است، چراکه سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف اقتصاد به افزایش تولید و به تبع آن بالا رفتن سرانه درآمد مردم و ایجاد رضایت عمومی کمک می‌کند.

این اقتصاددان یادآورشد: برای رسیدن هر چه بهتر و سریع‌تر به مقوله مهم توسعه اقتصادی، اشتغالزایی به میزان مورد نیاز کشور و کمک به بهبود معیشت مردم؛ باید به اهمیت بی‌حد و حصر سرمایه گذاری و باقی ماندن سرمایه‌ها در بخش تولید توجه ویژه ای داشت چرا که در این صورت اقتصاد روز‌های بسیار خوبی را به خود خواهد دید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.