×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ششمین کنگره ملی شعر ایثار و زنان عاشورایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ سید مرتضی حسینی روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در خصوص محورهای کنگره اظهار کرد: این کنگره با محورها و موضوعاتی از قبیل «ایثار، شهیدان و ایثارگران»، «ایثار و امید به آینده»، «ایثار، کودک و نوجوان»، «ایثار و ترویج ارزش‌های اخلاقی»، «ایثار، شهدای مدافع حرم و محور مقاومت» برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: محورهای «ایثار و مفاهیم عاشورایی و آئینی»، «ایثار، افزایش ضریب امنیت ملی»، «ایثار، ارتقای اخلاق عمومی و شهروندی»، «ایثار، ارتقای سطح بینش عمومی»، «ایثار، مدافعان حوزه سلامت»، «ایثار، افزایش تحمل اجتماعی» و «ایثار، سبک زندگی ایثارگرانه» از دیگر موضوعات کنگره خواهد بود.

همچنین سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گفت: بسیاری از مفاهیم وقتی با زبان شعر بیان می‌شود اثرگذاری بیشتری دارد و امیدواریم ششمین کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی با نگاهی متفاوت و جدید برگزار شود تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی افزود: امیدواریم در برگزاری این کنگره از ظرفیت‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم و با ایجاد ارتباط مناسب با جامعه معزز ایثارگری و با شکل‌گیری هم‌افزایی شاهد برگزاری هرچه بهتر این کنگره باشیم. 

در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه برگزاری این کنگره پرداختند.

اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره متشکل از «افشین علاء» شاعر و نویسنده، «مصطفی محدثی خراسانی» شاعر و کارشناس ادبی، «اسماعیل امینی» شاعر، نویسنده، پژوهشگر و کارشناس ادبی و «فاطمه نانی‌زاده» شاعر، نویسنده و کارشناس ادبی هستند و مراسم اختتامیه کنگره نیز آذرماه سال جاری با میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در شیراز برگزار می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.