×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شفافیت در عملکرد و خدمات یکی از ویژگی‌های بانک توسعه تعاون است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاونت امور استان‌ها و بازار‌یابی بانک توسعه تعاون که در جمع روسای شعب و کارکنان بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی سخن می‌گفت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اعتماد ذی‌نفعان به یک سازمان نتیجه فعالیت و اقدامات آن سازمان است و این موضوع در کسب و کار و فعالیت‌های پولی و بانکی به مراتب مهم‌تر و جدی‌تر می‌باشد.

معادی حسن شهرت و اعتبار یک بنگاه اقتصادی را علاوه بر ضرورت رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای و ارائه خدمات کیفی، در گرو اطلاع‌رسانی و شفافیت گزارش‌های عملکردی، محصولات، خدمات، فرصت‌های قابل بهره‌گیری مشتریان و مردم توام با انعکاس آمار و ارقام ترازنامه‌ای و صورت‌های مالی مبتنی بر انتشار اطلاعات و شفافیت قلمداد کرد و دراین‌باره گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک‌های توسعه‌ای – تخصصی صددرصد دولتی بخش تعاون یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های خود را بر سلامت رفتاری در مواجهه با مشتریان و صداقت در تنویر و آگاه‌سازی مردم و مشتریان و سایر ذی‌نفعان و جامعه هدف در انعکاس به موقع آمار و ارقام عملکردی و شفافیت در بیان همه موارد و موضوعاتی می‌داند که دانستن و اطلاع از آن جزء حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب شخصیت‌های دولتی، تعاونی و خصوصی است.

معاونت امور استان‌ها و بازار‌یابی با بیان اینکه فرصت‌های ایجادی در قالب خدمات و محصولات، نقطه اشتراک برای ایجاد و استمرار ارتباط بین بانک و مشتریان تلقی می‌گردد گفت: در ارتباط بین بانک و مشتریان برخی از خدمات و محصولات جنبه عمومی و فراگیر و گسترده دارد و برخی دیگر از خدمات و فرصت‌ها مختص جامعه هدف مشخص و موضوع خاص و برای تحقق اهداف مهم می‌باشد.

وی در همین رابطه افزود: عاملیت طرح‌های ملی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بند الف تبصره ۱۸ ماده ۵۲ و سایر تفاهم نامه‌های ملی از زمره فرصت‌های ویژه با رویکرد و کارکرد کمک به توسعه، تولید، محرومیت‌زدایی در قالب ایجاد و حفظ اشتغال بوده است که این اجزاء و تحقق این فرصت‌ها یک رشد و ارتقاء توامانی را از یک سو برای بانک‌ و از سوی دیگر برای جامعه هدف به دنبال دارد و تلاش کارکنان در اجرای هدفمند و کیفی این فرصت به مشتریان، علاوه بر بالندگی، حسن شهرت و اعتبار را برای بانک به دنبال خواهد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا البرز ی مدیر امور اعتباری و‌سرمایه‌گذاری با اشاره به ابلاغ سهمیه مراحل پنج‌گانه قانون اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: نظر به اهمیت این طرح ملی ضرورت دارد تا شعب استان به نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های موجود در سامانه کارا با اولویت طرح‌های نیازمند تسهیلات تکمیلی اقدام و نظارت کافی و لازم جهت رعایت سهم بخش‌ها، رسته فعالیت‌ها، نهادهای حمایتی و… را داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به سال جهش تولید ارکان اعتباری استان تلاش داشته باشد تا طرح‌های پیشران اقتصادی و طرح‌هایی که در زنجیره کامل قرار دارند شناسایی و در تامین مالی آن کوشا باشند.

تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون از اثربخشی لازم برخوردار است

سعید معادی معاونت امور استان‌ها و بازار‌یابی بانک توسعه تعاون که به اتفاق حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، احمد محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب، محمد اسماعیل امیری رئیس اداره کل بازاریابی بانک توسعه تعاون به شهرستان ارومیه سفر کرده بودند در بازدید از تعدادی طرح‌های اقتصادی این شهرستان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اعتبارسنجی با بهره‌گیری از سامانه ایرانیان و صدرا، نیازسنجی و برآورد نیاز واقعی مشتریان، شناسایی اهلیت و ملائت مشتریان توام با بررسی کارشناسی جهت لحاظ کردن توجیهات اقتصادی و فنی طرح‌های اقتصادی همراه با اخذ مدارک مثبتی و اعمال نظارت قبل، حین و بعد از پرداخت می‌تواند در اثربخشی تسهیلات اعتباری بانک و امکان اندازه‌گیری میزان تاثیر در کمک به ایجاد، توسعه، تکمیل و تامین نیازهای سرمایه در گردش با رویکرد زمینه جهش تولید و فراهم نمودن شرایط ایجاد و حفظ اشتغال نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی در همین رابطه افزود: رعایت بهداشت پرونده اعتباری و اخذ تضامین مناسب با وضعیت طرح و متقاضی عامل موثر بر مدیریت ریسک و کنترل نرخ نکول و جلوگیری از ایجاد و افزایش مطالبات غیرجاری است.

گفتنی است در این سفر از شرکت اروم صنعت سامان تولیدکننده انواع تریلر اعم از یخچال‌دار، سه‌محوره، حمل گاز مایع و CNG بازدید بعمل آمد.

لازم‌به‌ذکر است این شرکت همواره از تولیدکنندگان برتر کشوری بوده و دارای اشتغال مستقیم بیش از سیصد نفر می‌باشد. بانک توسعه تعاون از طریق اعطای تسهیلات به خریداران محصولات تولیدی با ظرفیت سالیانه ۲۴۰۰ میلیارد ریال با شرکت همکاری می‌نماید.

همچنین در ادامه از کشتارگاه صنعتی پلیکان با ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه در ساعت و ۲۱۰۰۰ تن سالانه بازدید بعمل آمد.

گفتنی است از محل اشتغال پایدار روستایی جهت خرید ماشین‌آلات طرح با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ نفر، ۱۲۰ میلیارد تسهیلات اعتباری تصویب که در حال پرداخت می‌باشد.

لازم‌به‌ذکر است این طرح دارای واحد کشتار، سردخانه، قطعه‌بندی و بسته‌بندی و کارخانه پخت غذای طیور و آبزیان از محل ضایعات مرغ می‌باشد.

ضمنا مجری طرح دارای تجربه چهل ساله در زمینه مرغ بوده و دارای واحدهای تولید دان طیور، جوجه‌کشی و مرغ مادر گوشتی و پرورش مرغ گوشتی می‌باشد.

معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین از ۴ شعبه مرکزی، مدرس، فرهنگیان و شهید باکری شهرستان ارومیه بازدید بعمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.