×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، ایرج رخصتی در جریان بازدید از غرفه فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متالکس)، بیان کرد: فولاد مبارکه جزو صنایع خلق شده توسط انقلاب اسلامی و از افتخارات ملی و جهانی است و به وجود فولاد مبارکه افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌ آهن، افزود: برخی از چالش‌های مشترک به ویژه در بخش مواد اولیه برای دو شرکت ذوب‌ آهن و فولاد مبارکه وجود دارد که باید با همکاری مشترک سامان‌دهی شوند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره محصولات این شرکت و مشارکت در طرح ملی مسکن، تصریح کرد: محصولات ذوب‌ آهن عمومی‌تر بوده است و مصرف‌کنندگان آن عموم مردم هستند. از حدود ۱۵ سال پیش و به دنبال تغییر فناوری در ساخت‌وساز مسکن، مدیران وقت ذوب‌ آهن ازجمله بهرام سبحانی این احساس را کردند که ذوب‌ آهن باید از فولادهای عمومی عبور کند.

رخصتی اذعان کرد: از همان زمان تولید فولادهای تخصصی در ذوب‌ آهن دنبال شد و زیرساخت‌های این کارخانه به گونه‌ای شکل گرفت که امروز به دنبال آن با تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه‌های مستمر، شاهد تولید ۱۲ محصول جدید در چند ماه گذشته بودیم. این محصولات به لحاظ استحکام و معادلات مهندسی، لبه‌های فناوری دنیا را دنبال می‌کند و کاملا به‌ روز است. برای نمونه فولادهای بال پهن که به تازگی ذوب‌ آهن موفق به تولید آن‌ها شده است، باعث می‌شوند که ستون‌ها در ساختمان‌ها دیگر حجیم نباشند.

وی اضافه کرد: به دلیل کیفیت و استحکام بالای محصولات جدید ذوب‌ آهن، حجم استفاده از فولاد در ساختمان‌سازی و به طبع آن هزینه‌های ساخت و ساز کاهش می‌یابد. این محصولات باعث افزایش سرعت ساخت‌وساز مسکن در کشور شده و با تسریع ساخت‌وسازها، هزینه سرمایه‌گذاری هم پایین آمده است. از همین روی جوامع مهندسی و مرکز تحقیقات مسکن همکاری جدی با ذوب‌ آهن دارند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را به جامعه دادند، تاکید کرد: مطمئن هستم با رویکرد فعلی به این آمار خواهیم رسید و جای نگرانی نیست.

رخصتی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۹۵ درصد از سبد محصولات ذوب‌ آهن را محصولات جدید شکل می‌دهند. برای تولید فولاد عمومی نیز رقبای دیروز و رفیق‌های امروز ما هستند که نیاز کشور را مرتفع می‌کنند. در صورت نیاز کشور به فولادهای عمومی نیز ذوب‌آهن با قدرت همچنان توان آن تولید را خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.