×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران از سوی کشتیرانی دریای خزر به روسیه

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امروز(چهارشنبه) طی مراسمی و با حضور استاندار مازندران، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر و مدیران و مسئولان ارشد استان و برخی فعالان بخش خصوصی، نخستین محموله مرکبات تولیدی استان مازندران با شناور کشتیرانی دریای خزر از طریق بندر امیرآباد به روسیه صادر شد. ‎
استاندار مازندران در آیین صادرات این محموله مرکبات، گفت: خوشبختانه زمینه و بسترهای خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشور روسیه فراهم شده است.
سیدمحمود حسینی پور، دستیابی به این مهم را حاصل تلاش بی‌وقفه مجموعه اتاق بازرگانی استان، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(کشتیرانی دریای خزر) و بندر امیرآباد دانست و با قدردانی از گروه کشتیرانی برای کمک به توسعه صادرات کشور، خاطرنشان کرد: تأکید دولت بر افزایش صادرات از طریق دریا و بنادر استان است، در حال حاضر میزان صادرات محصولات در بندر امیرآباد هفت و نیم میلیون تُن در سال است که این رقم در هدفگذاری‌های راهبردی، باید تا ۱۰ میلیون تُن در سال افزایش یابد، در حال حاضر نیز میزان صادرات کالا از سه بندر امیرآباد، ‌نوشهر و فریدونکنار ۱۳ میلیون تُن در سال است.
به گفته حسینی پور، اقدامات خوب حمایتی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران انجام شده است که از جمله این اقدامات افزایش قیمت کیوی خریداری شده از کشاورزان است که از رقم ۷۰ هزار ریال پارسال به ۲۵۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.
در ادامه مراسم صادرات نخستین محموله باغی مازندران به روسیه، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان این نکته که این شرکت با حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز برای توسعه صادرات کالاهای یخچالی از بنادر مازندران فعالیت خود را رسماً آغاز کرد، افزود: کشتیرانی دریای خزر  به عنوان ناوگان پیشرو در حمل کالاهای صادراتی در شمال کشور و همسو و همراه با سیاست‌های دولت به منظور توسعه روابط با کشورهای حوزه cis و روسیه این آمادگی را دارد که حمل محصولات باغی و مرکبات را از طریق کشتی‌های کانتینری یخچالی انجام دهد.


کامبیز جهانبانی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی با استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار از حساسیت بالایی برخوردار است اما با این وصف با برنامه‌ریزی منظم دو فروند کشتی در هفته، محصولات مرکبات استان از سوی کشتیرانی دریای خزر به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر به عنوان حامی صادر کنندگان اعلام آمادگی می‌کند که در صورت نیاز بازار کشتی‌های بیشتری را به خطوط منظم اختصاص دهد، گفت: خوشبختانه طی سال جاری انجام فعالیت متمرکز در بخش صادرات، در بخش قیمت گذاری‌ها اثر مثبتی داشت و به دلیل همکاری همه دستگاه‌ها محصولات باغی مازندران با قیمت بالاتری از تولیدکنندگان برای صادرات خریداری شد.
جهانبانی یکی از موارد مهم در بخش صادرات محصولات باغی را تکمیل اظهارنامه‌های صادراتی محصولات از طریق گمرک استان مازندران دانست و افزود: به این ترتیب استان مازندران نسبت به ظرفیت کالای صادراتی خود اشراف بیشتری پیدا می‌کند. 
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نه تنها محصولات مازندران از طریق بنادر صادر می‌شوند؛ بلکه بسیاری از محصولات غذایی و باغی کشور از طریق بنادر دریای خزر و کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر به سمت کشورهای همسایه صادر می‌شوند که امیدواریم با این اتفاق مهم و راه‌اندازی خط دریایی بخش بزرگی از صادرات به کشورهای همسایه را از طریق بنادر کشور در دریای خزر انجام دهیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به ایجاد مناطق آزاد در شمال کشور، گفت: جذابیت‌هایی که مناطق آزاد برای صادرکنندگان کالا ایجاد می‌کنند فعالیت‌های بنادر شمالی کشور به چندین برابر افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است، مجموع باغ‌های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.