×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، داده‌های مربوط به مؤسسه ردیابی کشتی رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد که صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه و با عرضه بیشتر به مشتریان جدید در بازارهای آسیا افزایش یافت و به بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم بالاترین مقدار صادرات این کشور در ۱۰ ماه گذشته است.

مشتریان شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) که هیچ سابقه‌ای در تجارت نفت ندارند، به ونزوئلا کمک کرده‌اند نفت و سوخت بیشتری در آسیا بفروشد، شمار این مشتریان از زمانی که وزارت خزانه‌داری آمریکا همسو با تشدید تحریم‌های این کشور، سوآپ نفت ونزوئلا با بنزین را در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ لغو کرد، افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای داخلی پدوسا و داده‌های رفینیتیو، این خریداران، واردات نفت ونزوئلا را از ماه اکتبر به‌طور مداوم افزایش داده‌اند. در حالی که واردات نفت ونزوئلا در ماه اکتبر حدود ۱۲۳ هزار بشکه در روز بود، این رقم در ماه فوریه به ۵۶۸ هزار بشکه در روز رسید که معادل سه‌چهارم مجموع صادرات این کشور در مدت یادشده است.

شرکت ملی نفت ونزوئلا و شریکانش در ماه فوریه در مجموع ۳۰ محموله با حجم میانگین روزانه ۷۳۲ هزار و ۱۰۷ بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی صادر کردند، این رقم حدود ۳۵ درصد بیشتر از صادرات این کشور در ماه ژانویه بود، اما همچنان ۳۴ درصد کمتر از صادرات یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه‌ای این کشور در مدت مشابه پارسال بود.

صادرات این کشور با ارسال محموله‌های نفت کوره بیشتر به آسیا افزایش یافت. نفت کوره از معدود فرآورده‌هایی است که ونزوئلا همچنان به‌طور مازاد تولید می‌کند و با ۳۳ درصد افزایش، از روزانه ۱۰۵ هزار بشکه در ژانویه به روزانه ۱۵۵ هزار و ۲۲۰ بشکه در فوریه رسیده است.

چین، سنگاپور و مالزی مقصدهای اصلی صادرات نفت ونزوئلا هستند و کوبا و اروپا پس از آنها قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.