×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
صدور بیش از ۲۱۵ هزار گواهی امضای الکترونیکی

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ علی خندانی با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: امسال از ۱۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در استان تهران بازرسی کردیم که ۳۴۲ مورد آن گزارش‌های ارسالی از اداره کل ثبت استان و ۲۳۷ مورد هم شکایت‌های مردمی به کانون سردفتران و دفتریاران بود. بازرسی‌ها شامل بازرسی کلی، مالی، اجمالی و موردی است.

وی گفت: همچنین گروه جهادی کانون سردفتران و دفتریاران با مشارکت جامعه سردفتری موجبات آزادی ۸ زندانی را به مناسبت اعیاد ماه رجب و شعبان فراهم کردند که این اقدام ادامه خواهد داشت.

خندانی افزود: در اواخر سال ۱۴۰۰ انتخابات هیات مدیره کانون‌های سردفتران و دفتریاران برخی از استان‌های کشور برگزار شد و اعضای هیات مدیره کانون‌ها در استان خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، آذربایجان شرقی انتخاب و منصوب شدند.
وی گفت: آغاز طرح تصویر برداری از دفاتر دستنویس دفترخانه‌های کشور یکی از بزرگترین اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکاری دفاتر اسناد رسمی بود با اجرای این طرح دیگر نگران از بین رفتن یا سوء استفاده‌های احتمالی مبنی بر سرقت و کلاهبرداری از این دفاتر قدیمی نیستیم. کانون سردفتران و دفتریاران با خرید و در اختیار گذاشتن دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای به استان‌ها و نظارت بر اجرای طرح از سوی کانون‌ها گام بلندی برای اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد قدیمی برداشت.

وی گفت: به طور تقریبی با فعالیت حدود ۸۲۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ میلیون صفحه سند دستنویس تصویربرداری و آرشیو الکترونیکی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.