بابک سلاجقه درگفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: خودرو از ۳ دسته مواد تشکیل شده است، اول مواد فلزی، دوم مواد پتروشمی و سوم موادی که از خارج میآوریم، در حال حاضر مواد فلزی و پتروشیمی داخلی با قیمتهای آزاد و براساس قیمت دلار به فروش میرسند، مواد وارداتی هم به خاطر تحریم ها، گرانتر به دست ما میرسند که همه اینها بر قیمت تمام شده خودرو اثر میگذارند.
وی گفت: بطور مثال درخت سیم کشی یا دسته سیمی که در خودرو به کار میرود دارای ترمینالهایی است که از مواد فلزی با فناوری بالا تولید میشوند، در سالهای گذشته این مواد وارداتی بودند و امکان تولید آنها در داخل کشور نبود، اکنون تولید آنها داخلی شده، اما با قیمت بسیار بالایی به ما میفروشند و یا مواد پتروشمی مورد نیاز برای ساخت بسیاری از قطعات را با اینکه تولید داخل هستند، نسبت به گذشته با چند برابر قیمت تهیه میکنیم.
سلاجقه افزود: از طرفی کیفیت قطعات هم تا حد زیادی به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد، اکنون ما ناچاریم اغلب مواد اولیه را از داخل تامین کنیم، در خصوص کیفیت بارها به تولید گنندگان مواد اولیه موضوعات را منتقل کرده ایم و در این زمینه فقط خودروساز مقصر نیست بلکه باید به نقش صنایع دیگر هم توجه داشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامهریزی این شرکت برای بهرهگیری از فناوریهای نوین…
بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳، مبلغ شش هزار و ۷۰۹…
ساخت سیستم کنترل، کمپرسور سینگز، پمپ های فرآیندی، بخشی از شیرهای دستی و شیرهای برقی…
علی اخوان: رگولاتوری و تنظیمگری مهمترین چالش حوزه فینتک است. با توجه به اینکه به…
پانزدهمین سمپوزیوم بینالمللی مخابرات با تاکید بر «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» با حمایت IEEE…
مگنت، مرکز نوآوری بیمه معلم، در پنل تخصصی «موبایل و صنعت بیمه» در دومین کنگره…