×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ضرورت افزایش صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری مشتقات گندم و آرد

تجارت گردان | ضرورت افزایش صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری مشتقات گندم و آرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: هم اکنون حدود ۸۰۰ میلیون دلار مشتقات گندم، آرد و نان به ۶۶ کشور دنیا صادر می‌شود که در صورت توجه و حمایت بیشتر، این میزان صادرات افزایش می‌یابد. آقای حسین مدرس خیابانی در جشنواره برگزیدگان گندم، آرد و نان با بیان اینکه امروز برای توسعه کار‌ها در کشور، باید زنجیره‌ها و حلقه‌های آن نیز توسعه یابد افزود: هیچ توسعه‌ای در دنیا، بدون توسعه زنجیره و حلقه‌های آن انجام نمی‌شود.
وی به حجم اقتصادی ۶ میلیارد دلاری گندم، آرد و نان در کشور اشاره و اضافه کرد: ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان از این میزان مربوط به ارزش افزوده این مشتقات است ضمن اینکه تامین امنیت غذایی برای کشور یکی از ویژگی‌های مهم مشتقات آرد و گندم است و کشور در تولید این مشتقات، قطع وابستگی به نفت و اقتصاد بدون نفت را تمرین می‌کند.
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در صادرات نیاز به ارزش افزوده داریم ادامه داد: میانگین قیمت کالای صادراتی کمتر از ۴۰۰ دلار، و میانگین کالای وارداتی بیشتر از ۱۲۰۰ دلار است.
آقای مدرس خیابانی گفت: امروز مشتقات گندم و آرد کیلویی ۲۰۰۰ تومان تولید می‌شود، اما ۱۰ تا ۲۰ برابر خود، ارزش افزوده دارد.
وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی جایگاه خود را پیدا کرده است افزود: اولویت جدید، صادرات با ارزش افزوده است که مصداق بارز آن صادرات مشتقات گندم، آرد و نان است.
مدرس خیابانی با بیان اینکه ۴۰ سال کشور ما تحریم شده و امنیت غذایی ما را گرو گرفته اند گفت: برای کشوری که می‌خواهد اقتدار و استقلال خود را به رخ بکشد امنیت غذایی بسیار مهم است.
وی همچنین با بیان اینکه تولید محصول گندم در شرایط سخت و با کار جهادی انجام می‌شود از خرید تضمینی گندم و پرداخت نقدی به کشاورزان در سال آینده خبر داد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را از دیگر ویژگی‌های صنف فعالان گندم و آرد و صنعت نان دانست و افزود: دو میلیون نفر در بخش‌های مختلف این صنف و صنعت اعم از حوزه کشاورزی، کارخانجات آسیابانی و صنایع و صنوف مربوط مشغول به کار هستند که ویژگی این اشتغال، آن جلوگیری از مهاجرت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.