×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانك صنعت و معدن مطرح نمود؛ ضرورت بكارگیری متر و معیار جداگانه برای ارزیابی بانك های توسعه‌ای

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از شادا، دکتر خاندوزی به عنوان رئیس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن در این جلسه که دیروز بیست و سوم مردادماه با حضور اعضا و سهامداران اصلی بانک در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با تشکر از تلاش ویژه و قابل تقدیر مدیر عامل و هیئت مدیره این بانک، با اشاره به رویکرد خاص دولت نسبت به بانک های توسعه ای، اظهار داشت: ما باید خط کش و متر و معیار و تنظیم گری متفاوتی را برای بانک های توسعه ای در نظر بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر معتقدیم، کشور نیازمند تحرک بخش تولید است و می خواهیم، فراتر از حرف، اتفاقی در حوزه رشد و تولیدات صنعتی و کشاورزی و دیگر بخش ها در کشور رخ دهد، این امر نیازمند طراحی یک نظام انگیزشی از سوی “تنظیم گر” پولی برای آنها است که می تواند انگیزه نقش آفرینی فعال تر در این زمینه را به آنها بدهد و یا موجب از بین بردن آن شود.
دکتر خاندوزی تأکید کرد: این گلایه همیشگی من است و بارها در جلسات با حضور رئیس جمهور هم آن را طرح کرده ام و ایشان هم تأیید و تأکید کرده است، باید تمهیداتی جدی برای تأمین مالی تولید، البته به شیوه ای اندیشیده شود که خود موجب افزایش حجم نقدینگی در کشور نشود.
وی با اشاره به طولانی شدن پروسه برخی اقدامات و تصمیم گیری ها در بانک صنعت و معدن که منوط به مصوبات و مجوز های دیگر دستگاه های دولتی است، گفت: لطفا انجام این قبیل اقدامات را موکول به زمان تصیم گیری آنها نکنید؛ چرا که هر وزارتخانه ای درگیر مشکلات و اولویت های سازمانی و دستگاهی خودش است و ممکن است مثلا تا چند ماه دیگر هم تدبیر ویژه ای در خصوص آنچه شما خواسته اید، انجام ندهد.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: این همان پدیده ای است که در طول سال های اخیر با آن مواجه شده ایم و به نوعی موجب قفل شدگی بانک صنعت و معدن در اجرای برخی طرح ها شده است.
دکتر خاندوزی افزود: عبور از این معضل، نیازمند طرح موضوع و کمک مستقیم وزارت اقتصاد است و ما خودمان باید این را به عنوان دستور، به کمیسیون اقتصادی دولت، سازمان برنامه و بودجه و امثالهم ببریم و پیگیری کنیم؛ چون به هر حال دسترسی های ما هم کم نیست و می توانیم این را در دستور کار جلسات دولت، با اولویت مطرح کنیم.
وزیر اقتصاد ایفای تعهدات ارزی بانک صنعت و معدن را یکی از موضوعات مهم در ارتباط با این بانک عنوان کرد و گفت: اگر مشکلات موجود در این زمینه، به شکل روشن و دقیق حل و فصل نشود، (همانطور که امسال خود را بصورت افزایش ۳۰۰ درصدی NPL شما نشان داده است)، نقش مخرب خود را در همه زمینه ها بر جای خواهد گذارد و هر چقدر هم شما در حوزه ریالی زحمت بکشید، چون آنجا (بخش تعهدات ارزی) عددها بزرگ و خودافزا است، تحت تأثیر قرار گرفته و همه تلاش های اعضای اعضای هیئت مدیره را هدر می دهد.
وی تحقق بانکداری دیجیتال را یکی از موضوعاتی خواند که با توجه به محدوده موضوعی کاملا مشخص و سایز کاملا قابل اداره بانک صنعت و معدن با تنها ۵۳ شعبه می تواند شاخص و سنجه همه اتفاقاتی باشد که باید در این زمینه انجام شود و بانک های دیگر باید از این بانک الگو برداری کنند.
دکتر خاندوزی در مورد برنامه سال ۱۴۰۲ بانک صنعت و معدن نیز گفت: امیدوارم، این برنامه ای باشد که به شکل سه ماهه قابلیت ارزیابی داشته باشد و اینطور نباشد که ببینیم اسفندماه رسیده و زمان از دست رفته است؛ در غیر این صورت که بدیهی است، با یک درصدی، بالا یا پایین، خواهید توانست همین مسیر ۱۴۰۱ را در سال ۱۴۰۲ هم طی کنید، اما این چیزی نیست که برای ما مطلوب باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.