×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج کارخانه تولید کننده ورق سیاه در ایران

    ۱- فولاد مبارکه اصفهان

    مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، برندی مطرح در زمینه تولید انواع فرآورده‌های فولادی از جمله ورق سیاه در کشور به حساب می‌آید که احتمالا بارها و بارها نام آن را شنیده‌اید. کیفیت ورق گرم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بسیار خوب است و معمولا تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. البته قیمت ورق این شرکت معمولا کمی گران‌تر از سایر کارخانه‌ها است و خریداران برای تهیه آن باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنند.

    ورق سیاه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به صورت رول شده، با دو نوع عرض ۱٫۲۵ و ۱٫۵ متر و ضخامت ۲ تا ۱۵ میلی‌متر روانه‌ی بازار می‌شود. به طور کلی، فولاد مبارکه اصفهان ورق سیاه را با ضخامت کمتر از ۱۵ میلی‌متر تولید و عرضه می‌کند که بیشتر برای ساختمان‌سازی، تولید مقاطع فولادی و ساخت لوله کاربرد دارد.

    ۲- فولاد کاویان اهواز

    یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان ورق سیاه در کشورمان ایران، فولاد کاویان اهواز است که جزو کارخانه‌های با سابقه در کشور به حساب می‌آید. فولاد کاویان اهواز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده و در حال حاضر بخش زیادی از نیاز کشور به ورق گرم را تامین می‌کند. کاویان اهواز، ظرفیت تولید بسیار بالایی دارد و ورق سیاه خود را با ضخامت ۸ تا ۴۰ میلی‌متر تولید می‌کند که ورق‌هایی با ضخامت ۲۰، ۲۵ و ۳۰ میلی‌متر طرفداران بیشتری دارد. البته قیمت ورق سیاه کاویان با ضخامت‌های ذکر شده ثابت نبوده و ممکن است به صورت لحظه‌ای در طول روز تغییر کند.

    کاویان اهواز برخلاف فولاد مبارکه اصفهان، ورق سیاه خود را به صورت شیت‌هایی با طول ۶ متر و عرض ۱٫۲۵ و ۱٫۵ متر روانه‌ی بازار می‌کند. محصول این کارخانه، بر اساس استاندارد EN10163 تولید و تست‌های مختلفی برای سنجش کیفیت روی آن‌ها انجام می‌شود.

    تجارت گردان | پنج کارخانه تولید کننده ورق سیاه در ایران

    ۳ – اکسین اهواز

    فولاد اکسین خوزستان بیشتر در زمینه تولید ورق سیاه با ضخامت بالا فعالیت می‌کند و بیشتر تمرکزش روی ساخت ورق‌های با ضخامت ۲۰ میلی‌متر به بالا است. از محصولات اکسین بیشتر در صنایع دریایی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات سنگین استفاده می‌شود.

     این تولیدکننده هم مانند کاویان اهواز، ورق گرم خود را به صورت شیت‌هایی با طول محدود عرض می‌کند که از عرض ۲ متری بهره می‌برند. ورق سیاه فولاد اکسین اهواز نیز در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گریدهای A283 و ST52 اشاره کنیم.ورق گرم این شرکت هم طرفداران زیادی دارد که برای خرید می‌توانید با شماره ۵۴۶۶۳۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از طریق شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان (تسفا) اقدام کنید.

    ۴- فولاد گیلان

    چهارمین مورد از لیست برترین تولیدکنندگان ورق سیاه در ایران، فولاد گیلان است که معمولا محصولات خود را با قیمت مناسب روانه‌ای بازار می‌کند. به بیان دیگر، قیمت ورق سیاه این تولیدکننده در مقایسه با تولید کنندگان دیگر مناسب‌تر است و افراد با بودجه‌ی کمتری می‌توانند خرید خود را انجام دهند. مجتمع فولاد گیلان که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است، توانایی تولید ۲٫۵ میلیون تن ورق در سال را دارد و بخش عمده‌ی از نیاز کشور به این محصول مهم را تامین می‌کند.

    تمرکز مجتمع فولاد گیلان روی تولید ورق‌هایی با ضخامت کم است و معمولا محصولات خود را با ضخامت ۲ تا ۱۵ میلی‌متر و فقط به صورت رول شده به بازار عرضه می‌کند.

    مجتمع فولاد گیلان ورق گرم خود را با گرید ST37 که یکی از پرطرفدارترین آلیاژهای ورق سیاه به شمار می‌رود، تولید می‌کند. از جمله کاربردهای ورق سیاه نیز می‌توان به استفاده در صنعت ساختمان و تولید لوله‌ اشاره کرد.

    ۵ – نورد و قطعات فولادی

    قدیمی‌ترین تولید کننده ورق سیاه در ایران، شرکت نورد و قطعات فولادی است که شروع فعالیتش به سال ۱۳۴۷ بر می‌گردد. این شرکت که در جاده قدیم تهران-کرج واقع شده است، از ظرفیت تولید ۱۴ هزار تن ورق در سال بهره می‌برد و تولیداتش کیفیت بالایی دارند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای ورق سیاه قطعات فولادی می‌توان به تولید گاردریل، تانکرسازی، کشتی‌سازی و موارد دیگر اشاره کرد. محصول مذکور این شرکت از کیفیت بالایی بهره می‌برد و تقاضا برای خرید ورق قطعات فولادی بسیار زیاد است. با این حال، قیمت ورق قطعات فولادی ممکن است در طول روز ثابت نباشد و هر لحظه تغییر کند.

    شرکت نورد و قطعات فولادی، محصولات خود را با ضخامت ۸ تا ۲۵ میلی‌متر و به صورت شیت‌هایی با طول ۶ و عرض ۱٫۲۵ متر تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت، ورق گرم خود را با آلیاژهای st37 و st52 تولید می‌کند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و معمولا تقاضا زیادی برای خرید آن‌ها وجود دارد.

    تجارت گردان | پنج کارخانه تولید کننده ورق سیاه در ایران

    جمع‌بندی: ورق سیاه این تولیدکنندگان را از کجا بخریم؟

    اکنون که با ۵ تولیدکننده برتر ورق سیاه در ایران آشنا شدید، این پرسش مطرح می‌شود که ورق سیاه این تولیدکنندگان را از کجا بخریم؟ شما در سایت تسفا می‌توانید قیمت روز ورق آهن را مشاهده، سفارش خود را ثبت و خرید خود را نهایی کنید. تسفا این امکان را مشتریان خود فراهم کرده تا با استفاده از LC یا ضمانت‌نامه‌های بانکی و ملکی خرید خود را انجام دهند. همچنین قبل از خرید می‌توانید با کارشناسان فروش واحد بازرگانی تسفا ارتباط برقرار کنید و قبل از تهیه محصول خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره‌ی ۵۴۶۶۳۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.