×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ضعف دانش مالی؛ دلیل اصلی عدم انتفاع مردم از بازار سرمایه/آموزش را از مدارس آغاز کنید

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: اقتصاد سه رکن مالی دارد: بیمه، بانک و بازار سرمایه. بازار سرمایه، بازاری نزدیک به بازار رقابت بوده و یکی از بهترین محل‌ها برای تامین مالی است. در کشورهای پیشرفته اقتصادی، بازار سرمایه خیلی بزرگ‌تر از بازار سرمایه ماست؛ اما متاسفانه در کشور ما بازار سرمایه رشد کافی نکرده و به دستاویزی برای تامین مالی دولت‌ها تبدیل شده است. در چنین حالتی اعتماد به بازار سرمایه هم از بین می‌رود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات ما، عدم شناخت کافی از بازار سرمایه است. حتی خیلی از اشخاصی که تحصیلات دانشگاهی در حوزه مالی و اقتصاد دارند نیز شناخت کافی در مورد بازار سرمایه ندارند. فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در سطح کشور برای آشنایی مردم با بازار سرمایه انجام نشده و عموماً افراد بر اساس علاقه شخصی خود در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند و خیلی اوقات، توفیقی از این سرمایه‌گذاری حاصل نمی‌شود؛ چرا که سرمایه‌گذاران دانش مالی کافی ندارند.

وی افزود: معتقدم باید در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کرد و این آموزش باید از مدارس آغاز شود. ضمن اینکه باید آموزش‌ها، بر اساس دانش روز و کاربردی باشد و کارکردها و رسالت‌های بازار سرمایه به دانش‌آموزان معرفی شود. البته که باید اجازه داد بازار سرمایه هم کار خود را انجام دهد و بر اساس الزاماتی که در دنیا برای بازار سرمایه تعریف شده حرکت کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.