×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طوفانی که صهیونیستها را با خود می برد!

در پی عملیات غرور آفرین «طوفان الاقصی» و شکست سنگین صهیونیستها از مقاومت اسلامی، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی به تحلیل وضعیت فعلی و لزوم دفاع همه ی جهانیان از ملت مظلوم فلسطین پرداخته است.

بسم الله الرحمن الرحیم

عملیات شجاعانه و غرور آفرین «طوفان الاقصی» در سرزمین های اشغالی فلسطین نشانگر وضعیت جدیدی در منطقه است و شکست نهایی صهیونیستها را عملی و قریب الوقوع ترسیم کرد.

البته دشمن صهیونیستی بلافاصله با دروغ پردازی و شانتاژ رسانه ای و جعل خبری سعی کرد چهره ی رزمندگان مقاومت اسلامی حماس را مخدوش کند و کشتار کودکان و زنان را به آنها نسبت دهد تا بتواند با مظلوم نمایی به جنایتهای بیرحمانه ای بر علیه غیر نظامیان و مناطق مسکونی غزه دست بزند.

خوشبختانه خیلی زود دروغ های صهیونیستها بر ملا شد و سازمان نظارت بر حقوق بشر، اسرائیل را به جنایت جنگی و جعل خبر متهم کرد و حتی کاخ سفید نیز با عقب نشینی از سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ی مشاهده قتل و سر بریدن کودکان اسرائیلی توسط نیروهای حماس گفت که نه جو بایدن و نه هیچ مقام آمریکایی تاکنون تصاویر سر بریدن و قتل کودکان اسرائیلی توسط  حماس را مشاهده نکرده بلکه این موضوع به نقل از رسانه های مقامات اسرائیلی دریافت شده است.

دیروز جمعه بیست و یکم مهرماه نیز تقریباً تمامی جهان اسلام برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن کشتار جمعی و نسل کشی مسلمانان در غزه به کف خیابانها آمدند.

حضور باشکوه جمعیت های انبوه و میلیونی در پایتخت های کشورهای اسلامی و شهرهای مختلف ایران، عراق، ترکیه، اردن، لبنان، پاکستان، مصر، تونس، قطر، یمن و بسیاری از بلاد اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه که هر روز و هر شب در زیر بمباران های دشمن صهیونیستی قتل عام می شوند، کم نظیر و شاید هم بی نظیر بود.

در برخی از کشورها مانند اردن و لبنان که هم مرز با اسرائیل هستند هزاران نفر با دست خالی و خود جوش اما با حمیّت و غیرت به خطوط مرزی هجوم برده و خواهان یاری مردم بی پناه و در محاصره غزه هستند.

قریب یک هفته است که آب و برق دو میلیون نفر مردم غزه قطع و آذوقه ای هم وارد نمی شود و حتی گذرگاه رفح که مرز زمینی غزه با مصر است هم به روی آنان بسته و هیچ تبادلی صورت نمی گیرد حتی مجروحان را هم نمی توانند خارج کنند و ظرفیت بیمارستانها و امکاناتشان به اتمام رسیده و بمبارانهای وحشیانه هم پیوسته ادامه دارد و تاکنون دهها هزار تن بمب و موشک بر سر آنها فرود آمده و هزاران نفر از مردم عادی کشته و مجروح شده که عمده آنها کودکان و زنان هستند.

ملت ها بخوبی به صحنه آمده اند ولی دولتها آنطور که باید حرکتی جدی هنوز نکرده اند، حتی سازمان کنفرانس اسلامی بعد از گذشت یک هفته از این حملات وحشیانه هنوز تشکیل جلسه ای نداده و صرفاً مذاکراتی تلفنی بین بعضی از دول منطقه در همبستگی با مردم فلسطین صورت گرفته و اگر بنا باشد این رویه ادامه پیدا کند با فاجعه ای انسانی و وحشتناک روبرو می شویم، عده زیادی زیر موشکباران ها و بمبارانها مظلومانه کشته می شوند کما اینکه آمار داده اند بیش از یکصد خانواده همگی با هم به شهادت رسیده اند و بقیه هم که زنده بمانند از گرسنگی و تشنگی جان می سپارند!

سازمان ملل کجاست؟! وجدان بشری کجاست؟! دولتهای اروپایی و غربی و شورای امنیت و کشورهای بزرگ و قدرتمند کجا هستند؟! مگر ملت مظلوم فلسطین چه می خواهند؟ چرا بعد از گذشت ۷۵ سال غصب سرزمین مردم فلسطین و ظلم و جنایتهای بسیار و قتل عام های گسترده هنوز حاضر نیستند به حق و حقوق مردم فلسطین رسیدگی کنند؟!

می گویند چرا حماس به شهرک های اشغالی حمله کرده است؟! ملت فلسطین قرار است چند سال صبر کنند؟!

جنایت ها و کشتارهای وحشیانه صهیونیستها در دیر یاسین، کفر قاسم، صبرا و شتیلا، حملات پیوسته به غزه و محاصره ظالمانه، تخریب و تعرض مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی و کشتار مردم به هر بهانه ای در تمامی شهرها و روستاهای فلسطینی از یادها نرفته و بارها قول مصالحه دادند ولی آخرش هیچ نتیجه ای گرفته نشد و سرانجام گروههایی مانند حماس و جهاد اسلامی شکل گرفت تا با مقاومت و مبارزه با دشمن صهیونیستی بتوانند از حقوق ملت فلسطین دفاع کنند.

آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها اگر می خواستند کشور مستقل فلسطین را که بارها وعده آن را داده اند، تشکیل بدهند، بعد از هفتاد سال باید تشکیل می دادند، این نشان می دهد که آنها حتی به این خواسته حداقلی یعنی دو دولت مستقل در کنار یکدیگر هم تن نمی دهند و فقط شعارش را می دهند.

الان که حماس بزرگترین پیروزی بر اسرائیل را بعد از جنگ اکتبر ۱۹۶۷ رقم زده است و تمام سرزمین های اشغالی فلسطین به صحنه ی نبرد بی امان با اشغالگران صهیونیست تبدیل شده سران برخی دول غربی و یا اسلامی می گویند تنها راه حل بحران، تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیّت بیت المقدس و در محدوده مرزهای ۱۹۶۷ است، خوب چرا تاکنون به همین مطلب که بارها گفته اید عمل نکردید! از زمان اشغال فلسطین تابحال چرا اجازه ظلم و جنایت به صهیونیستها می دهید؟! چرا حاضر نیستند به حقوق عادلانه ملت فلسطین رسیدگی کنید؟!

دول اروپایی اگر خیلی اسرائیل را دوست دارند، قطعه ای از سرزمین خود و یا آمریکایی ها یکی از ایالت های پهناور خود را به اسرائیل ها بدهند و هر چه دوست دارند از آنها پذیرایی و میزبانی کنند، چرا از جیب ملت های مسلمان می خواهند هزینه کنند؟ هفتاد و پنج سال اسرائیلی ها را به زور و ظلم و جنایت در سرزمین مسلمانان جا دادید، خوب بس است دیگر،‌ هفتاد سال هم شما میزبان آنها باشید! آیا حاضرید استانی از کشور خود و یا حتی شهری از سرزمین خود را به آنها بدهید؟ جنگ و درگیری با فلسطینی ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟! اگر به گفته شما روزی آلمان یهودی کشی کرده چرا جور آن را مسلمانان و فلسطینی ها بکشند و چرا آلمان را مجبور نمی کنید قطعه ای از سرزمین اش را به جبران جنایت هولوکاست به یهودی ها و صهیونیستها بدهد؟!

به هر حال اگر تاکنون ملت فلسطین ضعیف بود و تنها بود و حقش را خوردید و ضایع کردید،‌ الآن دیگر ملت فلسطین ضعیف نیست به اضافه تمامی کشورها و ملل اسلامی از محور مقاومت گرفته تا دیگران با آنان همبستگی دارند، اگر می خواهید دامنه ی درگیری ها بیشتر نشود خودتان آبرومندانه بساط صهیونیستها را از منطقه جمع کنید و به همان اروپا و یا آمریکا منتقل نمائید.

مطمئناً ظلم و ستم پایدار نیست و خدا مظلومان را یاری می کند و نتیجه ی نهایی ظلم و جنایت، طوفانی است که خدا بر پا می کند و ظالمان را به سبب ظلمهایی که کرده اند به سزایشان می رساند، «فاخذهم الطوفان و هم ظالمون»

مرتضی نجفی قدسی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.